Hamilton Khaki Scuba eller Longines HydroConquest

Det begriper jeg ikke, når jeg ser på Hamilton sin hjemmeside står der 41 mm, kunne du være snill å gi meg link til siden der det står 44mm?
Her er hva jeg ser på Hamilton sin offisielle side:

Hamilton Watch · Scuba Automatic

Da misforstod vi hverandre litt, trodde du mente jazzmaster serien ;)
Det er sant det du sier, litt mistenksomt som du sier på khaki scuba. Regner med den er 41 mm uten kronen, slik at urverket har sikkert tatt med totalmålet ;)

Ville selv valgt en Certina DS, disse er forholdsvis rimelige og har vel om jeg ikke husker feil ETA verk.
Har selv hatt to stykker og var svært fornøyd med dem.
Får du tak i disse brukt så slipper du unna med rundt 2k, og kan sette penger på Sub. kontoen.
Alternativt ville jeg simpelthen gått for en Seiko.

Svarte vel ikke helt på spørsmålet ditt, men dette er i alle fall hva min erfaring sier er mest fornuftig.:p

Slå et slag for Hydroconquest, er en klokke jeg stadig tenker på og har prøvd på armen flere ganger. Håper å komme over den på salg en gang. Mener det var på fluplassen i Brussel for ca 2 år siden kunne jeg fått den for under 4000 hvis jeg ikke husker feil. Angrer enda på at kortet ikke ble dratt der.

Ellers kan jeg anbefale https://www.bernhardtwatch.com/index.php?id=31 som en billig, solid og kul klokke. Veldig bra kvalitet på lenke og kasse til prisen. Har du en klokke som ikke spiser opp mye av Rolex budsjettet ditt og tåler det meste, er ikke så nøye om det blir noen riper på den heller siden prisen er såpass lav

Longines har merkbart bedre kvalitet. Jeg har to Longines og har hatt Hamilton Kahki Conservation Gmt.
Begge merkene er mye bang-for-buck. Men finishen på Longines er, som sagt, et merkbart hakk bedre.
Var hos Enger og vurderte en Certina DS tidligere i sommer. Et alldeles nydelig ur. Men også på denne blir finishen på et ikke så veldig bra nivå.
Alle her inne vet at jeg er litt vel subjektiv når det gjelder Longines.
Men etter to år med to Longines (Flagship og Legend Diver) er jeg imponert over merket. Min erfaring med Hamilton er også positiv. De føles bedre kvalitetsmessig enn Certina men ikke på høyde med Longines.

Min stemme går derfor til Longines.

Mitt inntrykk er at i dette prissegmentet får du litt hva du betaler for.
Av de jeg har sett på virker Longines å ha generelt bedre byggekvalitet.
På den annen side vil jo Hamilton være en litt mer sjelden klokke her hjemme på berget hvis dette skulle ha noen betydning for deg.

Jeg ville gått for en Longines.:)

Jeg kjøpte en Longines Hydroconquest for snart 1 år siden, og er veldig fornøyd. Men jeg har alltid likt longines da, spesielt estetikken, men servicen deres, prisene deres, og slike ting spiller en stor rolle også.