H. Moser & Cie

Bilder, bilder, bilder takk :D Jeg husker jeg siklet my på den som lå på finn for en stund tilbake. Finishen ser jo helt rå ut på disse.

Har absolutt planer om å få til noen bilder etter hvert. Det er for øvrig den på finn jeg endte opp med. :)

Her et dårlig bilde så lenge:

20140228_193038_zpsd646e16c.jpg
 
Må bare skyte inn at om du synes klokka til @Santos-Dumont er pen på bilder, så er den faktisk 10 ganger penere i virkeligheten. Jeg falt pladask da jeg fikk tafse på den for en stund tilbake.
 
Redigert av en moderator:
H.Moser&Cie lanserer en ny klokke uten logo.

puremoser1.JPG


Målet er å "sette fokus på produktet og ikke markedsføringen"...

Hvis man er kynisk, så er jo det også en markedsføringsstrategi, men jeg synes det er morsomt. Sammen med "den originale smartklokken"-videoen som også Facebooksiden til Tidssonen linker til, så synes jeg det virker som om H.Moser&Cie virkelig prøver å skille seg fra de andre klokkemerkene med humor og nye innfallsvinkler.

[video=youtube;Lwe23a4x3dM]https://www.youtube.com/watch?v=Lwe23a4x3dM[/video]
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Hvis flere gjør som meg og går litt for ofte rett inn på forumet her på Tidssonen, kan det hende de går glipp av gullet @Fyrsten legger ut på forsiden.

Så skulle du ikke ha lest artikkelen, her er link til @Fyrsten s omtale av H.Moser&Cie evighetskalender med skivevarianten: "Funky blue":

http://www.tidssonen.no/2015/05/h-moser-cie-endeavour-perpetual-calendar-funky-blue/

Det er så en rent får tårer i øynene.

Som et supplement til historien kan jeg legge til denne linken:

http://www.watchtime.com/featured/r...ing-production-and-focusing-on-profitability/

Som omhandler H.Moser&Cie's litt tøffe omstilling fra entusiatisk og vakker urkunst til entusiastisk og vakker urkunst som lønner seg. Litt artig, i hvert fall for oss som klarte å sikre oss et eksemplar, er uttalelsen om at den patenterte Straumann Double Hairspring (delen som jeg bruker som avatar), var like dyr og vanskelig å lage som en tourbillon. :)
 
Jeg har faktisk aldri omtalt en klokke som "min store grail" før, men den funky blue Moser'n der kunne jeg solgt en lunge for.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Måste säga att Perpetual 1 har en av de bästa lösningarna för perpetual calendar som jag sett. För mig har poängen med en perpetual alltid varit att inte behöva ställa om datumet, inte att kunna se vilken dag och månad det är. Det har jag för det mesta ganska bra koll på... Synd bara att den inte kunde vara lite billigare :(
 
Nydelige klokker!! Var ikke klar over dette merket før i dag (dessverre). Rett og slett superflotte!
 
For 6 år siden oppdaget jeg H. Moser & Cie gjennom denne tråden. Jeg skrev at dette var noe jeg ville vurdere i fremtiden. I mellomtiden har dette merket vokst mer og mer på meg og har en stund vært min personlige favoritt. Jeg var ikke klar over at det var nettopp her jeg oppdaget Moser, før jeg nå, ved en tilfeldighet så mitt eget innlegg. På lørdag var jeg innom Bjerke for å kjøpe Pioneer Centre seconds

Drar frem denne gamle tråden av to grunner.

Takke dere som bidrar med spennende poster og bidrar til at flere oppdager at det finnes utrolig mye fint utover de mest kjente merkene. Jeg synes dette var et litt artig eksempel på en prosess som startet for 6 år siden. Jeg skjønte det bare ikke da, men dette kunne ikke ende på en annen måte:D

Den andre grunnen er at jeg er utrolig fornøyd med klokken og har lyst å dele den med noen som har interesse og forstår gleden dette gir. Samboeren sa omtrent følgende: Har du brukt så mye penger på en klokke? Den ser fin ut (så på den i 2 sekunder som om jeg viste en slitt sokk).
20210531_163816.jpg
DSC00491.JPG
 
For 6 år siden oppdaget jeg H. Moser & Cie gjennom denne tråden. Jeg skrev at dette var noe jeg ville vurdere i fremtiden. I mellomtiden har dette merket vokst mer og mer på meg og har en stund vært min personlige favoritt. Jeg var ikke klar over at det var nettopp her jeg oppdaget Moser, før jeg nå, ved en tilfeldighet så mitt eget innlegg. På lørdag var jeg innom Bjerke for å kjøpe Pioneer Centre seconds

Drar frem denne gamle tråden av to grunner.

Takke dere som bidrar med spennende poster og bidrar til at flere oppdager at det finnes utrolig mye fint utover de mest kjente merkene. Jeg synes dette var et litt artig eksempel på en prosess som startet for 6 år siden. Jeg skjønte det bare ikke da, men dette kunne ikke ende på en annen måte:D

Den andre grunnen er at jeg er utrolig fornøyd med klokken og har lyst å dele den med noen som har interesse og forstår gleden dette gir. Samboeren sa omtrent følgende: Har du brukt så mye penger på en klokke? Den ser fin ut (så på den i 2 sekunder som om jeg viste en slitt sokk). Vis vedlegg 251895Vis vedlegg 251897
Nydelig! Gratulerer så mye!