Solgt H. Moser & Cie Pioneer Centre Seconds

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
00.jpg

La denne ut for salg for en tid tilbake, men angret ganske snart og trakk den etter kort tid. Men nå prøver jeg igjen. Har lyst på noe nytt :)

"Very rare" - Dette er H. Moser & Cie sitt slogun. Ikke uten grunn. Disse klokkene går det ikke mange på dusinet av! Om du har hatt din andel av Rolex, Omega og tilsvarende er H. Moser forfriskende annerledes :). H. Moser er et Sveitsisk klokkemerke og en liten familiebedrift, med lang historie i urmakerbransjen. H. Moser produserer et sted mellom 1400-1700 klokker i året på verdensbasis. Dette «lille», men svært eksklusive merket er høyt respektert blant entusiaster over hele verden og er ranket helt i toppen hos watch-rankings.com under «Ultra Luxury Watches Swiss» - sammen med f.eks F.P. Journe, Laurent Ferrier og Richard Mille. Interessant å se at merker som Audemars Piguet, Blancpain og Vacheron Constantin er rangert på nivået under ("High-end Luxury Watches"), som fortsatt er et nivå over de mer tradisjonelle "Luxury Watches", der merker som Rolex, Omega, IWC og Panerai hører hjemme. Litt info bare for å sette ting litt i perspektiv :)

Merke, modell og år:
H. Moser & Cie Pioneer Centre Seconds, fra april 2019

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 3200-1202
Verk: HMC 200 calibre
Gangreserve: 3 dager
Kassediameter: 42,8mm uten krone
Avstand mellom lugs: 22 mm
WR: 120m
Nypris: 135,5K hos Bjerke

Tilstand:
Klokken er brukt i rotasjon med flere andre, og den er dermed lite brukt (vil anslå rundt 30 dager) og meget pen. Men hairlines kommer det jo alltid på første dagen, så de finnes her også. Klokken kommer med to originale Moser-remmer. Den ene (standard-remmen til klokken) er en slags nylon-rem, som første eier aldri brukte, og jeg har brukt den en håndfull ganger. Den andre er verdens beste, mykeste og mest behagelige gummirem du kan tenke deg! Dette er remmen som hovedsaklig har vært brukt, men ingen bruksspor av betydning på den heller.

Dokumentasjon og historikk:
Kjøpt ny hos Tidemann i april 2019. Jeg kjøpte klokken av første eier i juni 2019. Klokken kommer komplett med alt, inkludert kvittering samt posen fra Tidemann :)

Beskrivelse:
Mange snakker om skivene til Moser, som absolutt er en del av Moser sin "signatur". Skiven på denne kalles "Cosmic green Fumé", og den er en nesten magisk grønnfarge. Svært levende og fargenyansen skifter med lyset fra nesten svart til skinnende grønn! Men kassen er også spesiell på denne klokken. Den er 42,8mm, men har en form som gjør at den "omfavner" håndleddet så den ligger usedvanlig godt til størrelsen. Soleklart mest komfortable "store" klokke jeg har prøvd! Sidene på kassen er også helt unike! Veldig fine :) Legg forøvrig merke til det nydelige inhouse-urverket, som man kan se fra baksiden. Klokken er den mest sportslige fra Moser, og går utmerket til både dress og dongeri.

Noen linker det er verdt å sjekke ut:
https://timeandtidewatches.com/in-depth-my-month-with-the-h-moser-cie-pioneer-and-why-i-bought-one/ (riktignok den blå utgaven, men fint review likevel)

Sted:
Ås, men sender helst i posten i disse koronatider :)

Pris eller bytteverdi:
Nyprisen på denne er 135 500,- hos Bjerke (uten gummirem). Min er ca et år gammel og tenker at 100k bør være en grei pris? Men åpen for bud og bytteforslag. Øverst på ønskelisten er en AP diver og en Rolex YM 116621. Men åpen for andre bytteforslag også, og gjerne ned i pris. Tudor og Omega f.eks :)

Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending med EON
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.

Vedlegg

• 02.jpg
    02.jpg
    329,6 KB · Visninger: 0
  • 04.jpg
    04.jpg
    142,5 KB · Visninger: 0
  • 06.jpg
    06.jpg
    223,2 KB · Visninger: 0
  • 07.jpg
    07.jpg