La denne ut for salg for en tid tilbake, men angret ganske snart og trakk den etter kort tid. Men nå prøver jeg igjen. Har lyst på noe nytt
"Very rare" - Dette er H. Moser & Cie sitt slogun. Ikke uten grunn. Disse klokkene går det ikke mange på dusinet av! Om du har hatt din andel av Rolex, Omega og tilsvarende er H. Moser forfriskende annerledes
Merke, modell og år:
H. Moser & Cie Pioneer Centre Seconds, fra april 2019
Spesifikasjoner:
Modellnummer: 3200-1202
Verk: HMC 200 calibre
Gangreserve: 3 dager
Kassediameter: 42,8mm uten krone
Avstand mellom lugs: 22 mm
WR: 120m
Nypris: 135,5K hos Bjerke
Tilstand:
Klokken er brukt i rotasjon med flere andre, og den er dermed lite brukt (vil anslå rundt 30 dager) og meget pen. Men hairlines kommer det jo alltid på første dagen, så de finnes her også. Klokken kommer med to originale Moser-remmer. Den ene (standard-remmen til klokken) er en slags nylon-rem, som første eier aldri brukte, og jeg har brukt den en håndfull ganger. Den andre er verdens beste, mykeste og mest behagelige gummirem du kan tenke deg! Dette er remmen som hovedsaklig har vært brukt, men ingen bruksspor av betydning på den heller.
Dokumentasjon og historikk:
Kjøpt ny hos Tidemann i april 2019. Jeg kjøpte klokken av første eier i juni 2019. Klokken kommer komplett med alt, inkludert kvittering samt posen fra Tidemann
Beskrivelse:
Mange snakker om skivene til Moser, som absolutt er en del av Moser sin "signatur". Skiven på denne kalles "Cosmic green Fumé", og den er en nesten magisk grønnfarge. Svært levende og fargenyansen skifter med lyset fra nesten svart til skinnende grønn! Men kassen er også spesiell på denne klokken. Den er 42,8mm, men har en form som gjør at den "omfavner" håndleddet så den ligger usedvanlig godt til størrelsen. Soleklart mest komfortable "store" klokke jeg har prøvd! Sidene på kassen er også helt unike! Veldig fine
Noen linker det er verdt å sjekke ut:
H. Moser & Cie Pioneer Centre Seconds - Urmaker Bjerke
Med sin solide karakter er Pioneer Centre Seconds-modellen til Moser like elegant som den er praktisk. Kassen i stål måler 42.8 mm og er vanntett til 120m. Den lekre grønne tallskiven er lett å lese i mørket takket være Superluminova®-elementene på hendene og skiven, den har også et svært...
www.urmaker-bjerke.no
Sted:
Ås, men sender helst i posten i disse koronatider
Pris eller bytteverdi:
Nyprisen på denne er 135 500,- hos Bjerke (uten gummirem). Min er ca et år gammel og tenker at 100k bør være en grei pris? Men åpen for bud og bytteforslag. Øverst på ønskelisten er en AP diver og en Rolex YM 116621. Men åpen for andre bytteforslag også, og gjerne ned i pris. Tudor og Omega f.eks
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending med EON
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.
Vedlegg
-
02.jpg329,6 KB · Visninger: 0 -
04.jpg142,5 KB · Visninger: 0 -
06.jpg223,2 KB · Visninger: 0 -
07.jpg200,4 KB · Visninger: 0 -
08.jpg254,2 KB · Visninger: 0 -
10.jpg197,9 KB · Visninger: 0 -
12.jpg188,1 KB · Visninger: 0 -
14.jpg187,6 KB · Visninger: 0 -
16.jpg211,3 KB · Visninger: 0 -
18.jpg192,4 KB · Visninger: 0 -