Gullklokke-trend?

Tja, en sub i stål (eller gull for den del) har jo for så vidt en horologisk interessant historie. Poenget er vel at når en velger gull så vil jo det sjølvsagt være av helt estetiske grunner :).

Når det gjelder gull sub so klarer eg ikkje helt å bestemme meg. Det er for meg en arbeidsklokke , men samtidig er dei ganske fine i både TT og helgull. Føler at eg må vente til eg har passert 50 før eg kan forsvare å eventuelt bruke en slik sjølv ;)

Gull og andre finmetaller har alltid vært en del av produkter som brukes for å pynte seg og gi uttrykk for sin personlighet, klokker inklusive og særlig den arten som er mer kunsthåndverk enn bruksgjenstand.
Gull Rolex tilhører etter min mening ikke av delene, men er en helt egen kategori

Etter å ha fått anledning til å studere endel mennesker i dag på reisedagen, så er jeg overrasket hvor mange som nå går med såkalt "gult gull". Det begynner med dama i telefonen i Bergen Storsenter, til dama hos Match i samme kjøpssenter. På flybussen er det en dude på siden som har en klokke i lignende materiale - og på flyet hjem har søren meg sidemannen på 9B en gullsak på reim og hans Schlumbergernabo på 9D på flyet også en versjon i gult materiale på brun reim.

Harry eller ikke harry, jeg skulle gjerne hatt en Rolex Daydate i gult gull, men har ikke råd.
Koser meg likevel stort med Omega Deville Tresor.
Gult gull skal det selvsagt være, siden den naturlige fargen til gull er gult.
Hvorfor gull? Utrolig fascinerende hvor mye det har betydd opp gjennom tidene, og alt menneske har gjort for å få fatt i dette metallet gjennom flere tusen år.

IMG_0204.JPG

Hvorfor kan ikke Sub ha gull? Gull korroderer ikke i saltvann og er evigværende.

• Liker
Reaksjoner: Thomas84