Gnomon watches

Ja, jeg har trukket den opp skikkelig, ca 40- 50 runder. Når den stopper så må jeg riste/ dunke den for å få den til å gå igjen. Jeg så ikke på serienr på første klokke, kan hende det er samme klokke som er reparert, men da har de jobbet kjapt, fra jeg sendte den tilbake til singapore så kom den tilbake på mindre enn en uke. Jeg tok av all plasten på forrige, denne hadde all plasten på lenken, de kan jo ha byttet lenken også, hvem vet.

Jeg har handlet og kommunisert før i tiden med Anders uten noen problem.
Han var tidlig sponset for fri i et forum hvor jeg er en av de moderator.
Du har vært veldig uheldig.
Gnomon har solgt tusenvis av klokker over årene og har en god omdømme så langt jeg vet.
Jeg fikk bare Dievas klokker i hendene mine: disse kommer fra et lite verksted i Tyskland hvor kvalitets kontroll er streng.
Jeg var veldig fornøyd med min Focal men solgte den videre etter en del år( hadde lyst å bytte).
Anders skal løse problemene, du burde ikke tvile på det.
Hvis noen kan anklages der er det Squale, ikke han: klokken din burde tåle turen uten problem.
Trug-focal.jpg

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og sydvester
Siden du vil ha en GMT "à la Rolex" kan du også bytte hos Gnomon til en Steinhart utgave.
Men skulle du ha en GMT som er av bedre kvalitet, vil jeg anbefale deg å spare litt og kjøpe en annen klokke enn Squale eller Steinhart: det angår vanligvis ikke urverket men mest kassen og litt tech rundt den.
Jeg har aldri hatt noen Squale i samlingen.
Steinhart har jeg ikke noe dårlig å si om: mye klokke for pengene og fikk aldri noe problem.
Jeg hadde en "vintage" Pilot med 2824-2 ETA for en del år og den gikk helt fin.
P1010529.JPG

P1010512.JPG

• Liker
Reaksjoner: sydvester
Hvem er Anders? er det noen hos Gnomon watches?.
Jeg regner med at Gnomon ordner opp i saken. Når det gjelder klokken så går den når den ligger for seg selv og er kald, men når jeg tar den på og den blir varmet opp av kroppsvarmen så stopper den og alltid på 42 sekunder merket.
merkelig greier. Jeg har noen fine klokker jeg er veldig fornøyd med, det var ikke prisen som var avgjørende.

Vedlegg

• 20180111_134524.jpg
    20180111_134524.jpg
    81,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Jeg bestillte en Sinn 103 direkte fra fabrikken i Tyskland, den ankom med defekt chrono pusher, så alt er mulig :) Helt enig i at problemet her er QC hos Squale og ikke hos Gnomon.

Der snakket jeg om Dievas sin kvalitetskontroll fordi jeg har sett mange bilder av verkstedet og hørt en god del om folk som har eid Dievas klokker: vi snakker om små produksjon og kontrollen var stor.
jeg snakket ikke Tyskland på en generell måte.
Ja, "alt er mulig" men defekt krono-pusher betyr at pusherne ble ikke testet eller testet nok på fabrikken: det er noe som ikke skulle skje, i hele tatt.

• Liker
Hvem er Anders? er det noen hos Gnomon watches?.
Jeg regner med at Gnomon ordner opp i saken. Når det gjelder klokken så går den når den ligger for seg selv og er kald, men når jeg tar den på og den blir varmet opp av kroppsvarmen så stopper den og alltid på 42 sekunder merket.
merkelig greier. Jeg har noen fine klokker jeg er veldig fornøyd med, det var ikke prisen som var avgjørende.

Som sagt @Mr Davis oppover "Mannen bak er en Anders Tan" , Anders er sjefen hos Gnomon.
Du kan lese om han der:
http://www.straitstimes.com/lifestyle/fashion/watch-these-singapore-brands-grow

Klokken sendes tilbake og jeg kunne få igjen pengene eller ta ut en annen klokke og få refundert restbeløpet. Bestemte meg for Steinhart Ocean one GMT ceramic. Jeg har en Steinhart Ocean One fra før og er veldig fornøyd med den, mye klokke og god kvalitet for prisen. Det morsomste er at den holder tiden bedre enn min Speedmaster og Seamaster.
Må si at servicen hos Gnomon har vært veldig bra. De ordner opp for seg.

Oppdatering. Har ikke fått klokke eller penger igjen, har gått over en mnd nå. De svarer ikke på mine henvendelser. Har sendt de en e-post igår som krever avklaring av saken innen rimelig tid ellers får jeg kreditt kort utsteder til å tvinge refusjon av pengene.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Kun gode ting å si om Gnomon. Handlet 2 ganger med de. Første gang en Panerai kampfschwimmer hommage de laget under Dievasnavnet. Konstruksjonskvaliteten var så som så, men disse modellene tror jeg var blant de første de laget ( Mulig Hammerfjord har info der) Den andre var en Steinhart 7750 pilotchrono som var flott. Kjapp i kommunikasjon og forsendelse.

• Liker
Reaksjoner: Grendel