Noen som vet om et bra hotell sør for Alicante?Er på ferie i Alicante og lurer på hvor man spiser god tapas! Tips taes i mot med glede![]()
Noen som vet om et bra hotell sør for Alicante?Er på ferie i Alicante og lurer på hvor man spiser god tapas! Tips taes i mot med glede![]()
påfallende med japan.KI ble overvurdert, som alt annet som ble kastet til trynet vårt de siste 10 år.
Vis vedlegg 400056
![]()
Infographic: Who’s (Not) Excited About AI?
This chart shows the share of respondents who are excited about using artificial intelligence applications in daily life.www.statista.com
Ja, faktisk. Det sier en del.påfallende med japan.
Ah, «Trynefaktor-regelen»!Noen som jobber i dagligvarebransjen her?
Min nevø på 15 år har arbeidsuke hos oss og vi var innom KIWI før jobb for å kjøpe lunch og en energidrikk til han.
I kassa så nevnte jeg også 2 bokser snus, da jeg ennå ikke har vurdert å slutte.
Han i kassa ba da om legitimasjon fra min nevø – jeg sa han er 15 år og kan drikke energidrikk.
Han: Men det er grunnet snusen at jeg ber om legitimasjon
Meg: Snusen er til meg, jeg kjøper alltid 1-3 stk for å ha liggende
Han: Men dere kom sammen og da kan jeg miste jobben om jeg selger til deg
Jeg forsøkte meg med et par andre vinkler, men måtte dra uten snus.
OK, jeg er skalla og småskjegget (som skurker i film), men likevel… snusen var til meg.
Kollega hadde hørt om samme tilfelle på Vinmonopolet, der en mor ikke fikk kjøpe fordi følge med en mindreårig (16-17 åring)
Hun fikk heller ikke kjøpe samme drikke alene neste dag, for betjeningen kjente moren igjen fra dagen før.
Hvor kan jeg lese om «den nye regelen»?
høres helt spinnvilt ut - kan ikke være riktig!Noen som jobber i dagligvarebransjen her?
Min nevø på 15 år har arbeidsuke hos oss og vi var innom KIWI før jobb for å kjøpe lunch og en energidrikk til han.
I kassa så nevnte jeg også 2 bokser snus, da jeg ennå ikke har vurdert å slutte.
Han i kassa ba da om legitimasjon fra min nevø – jeg sa han er 15 år og kan drikke energidrikk.
OK, jeg er skalla og småskjegget (som skurker i film), men likevel… snusen var til meg.
Kollega hadde hørt om samme tilfelle på Vinmonopolet, der en mor ikke fikk kjøpe fordi følge med en mindreårig (16-17 åring)
Hun fikk heller ikke kjøpe samme drikke alene neste dag, for betjeningen kjente moren igjen fra dagen før.
Den regelen har vært der siden det ble 18 år på tobakk, men har vel ikke blitt praktisert noe særlig. Mulig det har blitt strengere nå eller at han var ganske ny i jobben og jobbet "etter boka".Noen som jobber i dagligvarebransjen her?
«Etter boka»?Den regelen har vært der siden det ble 18 år på tobakk, men har vel ikke blitt praktisert noe særlig. Mulig det har blitt strengere nå eller at han var ganske ny i jobben og jobbet "etter boka".
Høres meget spesielt ut spør du meg. Han må jo ha misforstått etter eller annet. Men kudos for at han prøver å gjøre ting riktig.«Etter boka»?
Ja, jeg kan se at det kan virke mistenksomt med to-tre stk 16, 17, 18-åringer sammen i kassa, men jeg er 50+ og går sammen med en 15-åring.
Er helt enig med deg, men reglene er at man ikke har lov til å kjøpe for mindreårige og de i kassa har lov til å nekte å selge hvis de mistenker det«Etter boka»?
Ja, jeg kan se at det kan virke mistenksomt med to-tre stk 16, 17, 18-åringer sammen i kassa, men jeg er 50+ og går sammen med en 15-åring.
Samtidig, så blir man alles helt den dagen de trenger det obskure verktøyet ditt. Du er i ferd med å bygge opp det jeg kaller «bestefars kjeller». Alt har en funksjon - tror vi.Andre som sliter med å gå fra nisjeverktøy på bruktbutikk?
![]()
Fant en slik for en femtilapp (eller deromkring) en dag. Dro rett hjem og rettet tennene på bakksagen. Drøyt!
Drog på bruktbutikk igjen for å kjøpe en snekkersag bare sånn jeg kunne gjøre det igjen.
I dag snublet jeg over et lite sett med diverse utstyr til superfint trearbeid, inkludert en bitteliten svalehalesag til min store begeistring.
Jeg motsiger alltid de som kaller meg skrotnisse, men jeg er vel det. Dumt vi lever i en spesialisert tid, hadde likt å være en lokal original som bare "fikset litt" her og der.
Finnes det en Facebook-gruppe eller noe lignende for skrotnisser som liker bevegelige deler...? Støttegruppe for voksne 10-åringer?
Andre som sliter med å gå fra nisjeverktøy på bruktbutikk?
![]()
Fant en slik for en femtilapp (eller deromkring) en dag. Dro rett hjem og rettet tennene på bakksagen. Drøyt!
Drog på bruktbutikk igjen for å kjøpe en snekkersag bare sånn jeg kunne gjøre det igjen.
I dag snublet jeg over et lite sett med diverse utstyr til superfint trearbeid, inkludert en bitteliten svalehalesag til min store begeistring.
Jeg motsiger alltid de som kaller meg skrotnisse, men jeg er vel det. Dumt vi lever i en spesialisert tid, hadde likt å være en lokal original som bare "fikset litt" her og der.
Finnes det en Facebook-gruppe eller noe lignende for skrotnisser som liker bevegelige deler...? Støttegruppe for voksne 10-åringer?