Gaveideer

Medlem
10. juli 2012
Innlegg
299
Sted
Oslo
Hva er den beste/kuleste/søteste gaven du har gitt til noen? Og hva gjorde den så bra? Er da på jakt etter gode historier som har resultert i gode gaver.

Jeg kan begynne med meg selv. Til en kompis som fikk en unge ga jeg jeg innrammet forside av VG fra fødselsdatoen til ungen. Kompisen min jobbet den gangen i VG. Gaven falt så i smak at både han og barnemoren gråt da de fikk den. Rammen henger på veggen i huset deres den dag i dag og har blitt med på to flyttinger, men får alltid hedersplassen.
 
Den desidert beste gaven jeg har gitt et menneske er i forbindelse med jobben jeg er i.
Vi hadde en person med både mentale mangler og ingen sosial struktur eller venner som brukte vår arbeidsplass som 'varmestue' der han fikk både kaffe og litt mat, og ikke minst- noen som brydde seg.
I vår bedrift var vi da 78 ansatte i div avdelinger. Jeg gikk da rundt og samlet inn kr 100 fra hver ansatte, minus en, og fikk inn kr 7700.
Neste gang han kom hadde vi laget stor oppstandelse der jeg fikk direktøren til og overrekke en gavekort i stort format med nevnte kr 7700.
Han gråt, jeg gråt og trur det var flere som fikk seg en oppvekker den dagen.
Jeg ble med han på diverse plasser og vi kjøpte både sykkelutstyr, mat og div. ting jeg vet han trengte.
Vi brukte dagen på det, og fikk prutet masse når vi fortalte vår historie.
Han døde dessverre for 2 år siden. Men tenker ofte på han.
Verdien av en slik sak går begge veier. Det ga meg minst like mye.

Jeg har 3 slike personer jeg følger ekstra opp, men to er døde, og sistemann er jeg oppriktig bekymret for.
Firmaet jeg jobber i er Toyota.
 
Den desidert beste gaven jeg har gitt et menneske er i forbindelse med jobben jeg er i.
Vi hadde en person med både mentale mangler og ingen sosial struktur eller venner som brukte vår arbeidsplass som 'varmestue' der han fikk både kaffe og litt mat, og ikke minst- noen som brydde seg.
I vår bedrift var vi da 78 ansatte i div avdelinger. Jeg gikk da rundt og samlet inn kr 100 fra hver ansatte, minus en, og fikk inn kr 7700.
Neste gang han kom hadde vi laget stor oppstandelse der jeg fikk direktøren til og overrekke en gavekort i stort format med nevnte kr 7700.
Han gråt, jeg gråt og trur det var flere som fikk seg en oppvekker den dagen.
Jeg ble med han på diverse plasser og vi kjøpte både sykkelutstyr, mat og div. ting jeg vet han trengte.
Vi brukte dagen på det, og fikk prutet masse når vi fortalte vår historie.
Han døde dessverre for 2 år siden. Men tenker ofte på han.
Verdien av en slik sak går begge veier. Det ga meg minst like mye.

Jeg har 3 slike personer jeg følger ekstra opp, men to er døde, og sistemann er jeg oppriktig bekymret for.
Firmaet jeg jobber i er Toyota.
Respekt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera og Phenix
Nydelig tråd. Føler det fort blir litt for personlig for meg å fortelle her, men setter stor pris på dere som deler. Har en jobb hvor jeg forsøker å utgjøre en forskjell for enkeltmennesker hver eneste dag.

Av gaver, så står en spesiallaget ring til min far på hans 60-årsdag høyt. Den bruker jeg på alle spillejobber. Pappa er med i ånden. Ellers står Rolexen jeg gav til min mor høyt.

Jeg har innsett at jeg alt i alt har et ganske godt liv, og at jeg har vært heldig. Det var tungt å se folk jeg har gått på skole med selge Erlik Oslo på gata. Derfor har jeg skapt en juletradisjon for meg selv, hvor jeg kjøper julebok av en tilfeldig selger og betaler 1000 kr. Det hender det blir en bok til innimellom også…

Når alt kommer til alt, så er kanskje den største gaven jeg har fått, å få utgjøre en forskjell i andres liv. Det trumfer det aller meste.