Funnet to klokker i dag:)

Den Seamasteren er nok verdt mellom kr 2.000, og kr 5.000, ( nærmere 2.000, siden den ikke er overhalt men den er mer interessant i den stand for en entusiast/kjøper enn om den hadde vært pusset opp)
+: sort skive, original stand, original krone, chronometer.
-: gull på stål ( litt slitt atpåtil), litt liten, bumper verket ( 352? 354?) er ikke så effektivt som nyere automatiske verk med rotor.
Du vil trenge noen bedre bilder uansett. ;)

Så bra:) Trenger en dag med fint vær for å få tatt bedre bilde:) Kameraet er for ømfindtlig og jeg har bare et gratisprogram til redigering. Som ikke er særlig bra:) Skal tørke støv av den, ev. pusse litt på glasset. Og vente på riktig fotolys:) Så går nok det bra. Noen formening om hvor jeg bør avertere den også?

Når klokken har tilhørt noen i familien er ofte affeksjonsverdien større en verdien i rene penger. Flott minne å ha om tidligere generasjoner, og fint å gi vidre i familien når den tid kommer.

Jeg ville sagt maks 1500 for den. Den trenger nytt glass og sjekk/rensing pluss alt som er gull/chromebelakt trekker ned.
Kjøpe nettopp et 50 talls seamaster som er i meget bra stand med original urskive. Betalte 2500 for den.

Gratulerer med klokka. Som de andre har sagt: det kan vaere en veldig god prosjekt. Jeg vil helst anbefale deg a sla til... ellers er det flere har pa forum som kan vaere interessert, wink ;) wink ;)

haper det var klart nok :p

Gratulerer med klokka. Som de andre har sagt: det kan vaere en veldig god prosjekt. Jeg vil helst anbefale deg a sla til... ellers er det flere har pa forum som kan vaere interessert, wink ;) wink ;)

haper det var klart nok :p

Jeg håper å kunne bruke pengene som delebetaling til å få reparert gullklokken etter kona hans:) Og klarer jeg vri bittegrann ut av lommeuret hans også:) Så blir jeg glad. Men enda gladere blir jeg om det kan få den nydelige Cortéberten opp å gå:)
Har ruget på den i 20 år:) og håpet at det ble på "moten" å reparere gamle klokker igjen:)
Så jeg er veldig åpen for interessenter.