FS Omega Seamaster 1963

Medlem
1. feb. 2008
Innlegg
300
Sted
Oslo
Nokså strøken Seamaster selges gjerne til en klokkeelsker! Pris rundt 4000 her på Tidssonen. Vi kan snakke om det.

Denne er fra Türler, en slags Alf Lie i Zürich, Sveits. Türler fikk navnet sitt på klokker de solgte, og det er mulig det gir litt økt verdi?
Denne er en av de mest presise klokkene jeg har vært borti. Den gikk strålende før jeg overhalte den, og enda bedre nå. Derfor vil jeg gi et års garanti på at klokken går presist.

Urverket, caliber 552 er fra 1963 etter lister på nettet å dømme. Serienummeret er 20318634. Jeg har renset det grundig og som bildene viser er det ganske strøkent. Alle deler er originale og bare rotoren bærer preg av slitasje.
Kronen og kassen er original og upolert, og viser klokkens alder. Glasset er nytt; det er ikke Omega men har den originale kromringen fra det forrige glasset. Urskiven bærer preg av alderen.
Klokken er på Lillehammer men kan lett fraktes til Oslo.

speed


Klikk på linken under for en presentasjon og en utskrift fra målinger jeg har gjort. Klokken er målt i seks posisjoner og viser gjennomsnittlig økning på 0,83 sekunder pr døgn. Ta gjerne med denne utskriften til en urmaker for vurdering.
http://www.sutterud.no/seamaster/seamaster.pdf