FS: Breitling Chronomat B01

Medlem
12. april 2011
Innlegg
0
Hei

Til salgs er min 11 måneder gamle Breitling Chronomat B01 (Onyx black dial). Klokken ble kjøpt ny på ferie i USA i mai 2010. Alt av bokser, papirer og garantikort medfølger. Ekstra ledd til lenke. Klokkens tilstand oppleves som ny og er følgelig svært pent brukt. Dette er altså en klokke jeg har kjøpt, brukt og eid selv.

”The new B01 chronograph movement is the luxury watchmaker's first completely in-house manufactured complication. The new features in this movement distinguish it from any other Swiss movement on the market and set a new bench mark for watch-making excellence”.

Spesifikasjoner:
Kaliber: Breitling 01
Mekanisme: Selvopptrekkende (Automatic), high frequency
Driftsreserve: 72 timer
Chronograph: 1/4 sek./30 min./12 timer
Kalender: Dial Aparture
Kasse: Stål (Steel)
Vanntett: 500 meter
Bezel: Unidirectional ratcheted rotating bezel
Krone: Skrulås, knapper (screw-locked, two gaskets)
Glass: Sapphire ripefritt (cambered sapphire, glareprooofed both sides)

Diameter: 43.5 mm
Tykkelse: 17.0 mm
Vekt: 217.0 gram
Lenke: Pilot

Hvor befinner klokken seg?
Jeg bor på Nesbru i Asker

Pris
Jeg vet at veiledende i Norge er rundt 55.000 kr. Jeg har liten erfaring med klokkesalg, slik at det hadde vært hyggelig med en diskusjon rundt prisen. Jeg tviler sterkt på at man får tak i et brukt eksemplar som er i bedre tilstand enn denne klokken. Har for eksempel aldri utsatt den for saltvann eller andre tøffe omgivelser.

62_-1757026080.jpg

62_-1100160633.jpg

62_-651957549.jpg

62_213445710.jpg
 
Som jeg også prøver å hinte frem, jeg hadde satt veldig stor pris på om erfarne brukere kunne hjelpe meg med å sette et fair estimat på hva jeg kan forvente av pris.