Fratello x Straum Jan Mayen

permagnar

Støttemedlem
Medlem
15. aug. 2011
Innlegg
287
Sted
Moss Angeles
Fratello og norske Straum lanserer collab:



Supertidlig førsteinntrykk er at jeg synes den ser ganske sprek ut.
Man har en uke på seg for å vurdere ettersom timeslot for bestilling er en uke fra idag.
 
Har sett endel videoer om denne på youtube nå, ser unektelig ut som den beste "Norske" klokke hittil. Som jeg har forstått er denne såkalt swiss made, hva betyr det? Verket er fra Sveits, samt den er skrudd sammen der, men er deler av klokka produsert i Kina? Finner ikke noe om det på nettet.
 
Jeg sendte en mail til Straum for å spørre hvor de ulike delene er produsert, fikk svar i dag og de nekter å gi ut den informasjonen, jeg konkluderer med at alt er laget i Kina utenom selve verket, skuffet over det… og skuffet over at de velger å ikke være ærlige på det.
 
Det er vel ikke så veldig uvanlig å ikke dele informasjon om alle underleverandører man har?

Nei det er klart, nå spurte jeg ikke om underleverandører, kun om hvilket land delene er produsert i. Rart at det skal være hemmelig, men det er muligens helt normalt. Ettersom jeg har forstått betyr «Swiss made» at minst 60% av produksjonskostnaden har foregått i Sveits. Forsåvidt interessant hvor mange av Swiss made klokker som har 100% av delene produsert i Sveits, det er kanskje ikke så mange? Fant denne artikkelen: https://www.ft.com/content/8ce9d068-e3e7-11e2-91a3-00144feabdc0
 
Redigert: