Forvirring rundt Citizen Automatisk Promaster og urverk.

Medlem
20. nov. 2021
Innlegg
11
Sted
Sandefjord
Man leser i forskjellige klokkeforum og sjelden har jeg lest såpass motstridende opplysninger/påstander om en klokkemodell som diskusjonen hvorvidt den er ute av produksjon eller ikke, det samme rundt dens urverk 8204. Allerede for noen år siden gikk ryktene om denne modellens slutt men stadig har den blitt solgt og til og med kommet med oppgradert hackbart verk 8204, en oppgradering av 8203. Dette vet nok de fleste som er interessert i disse klokkene, men stadig leser man i forskjellige fora at 8204 verket er utgått, men samtidig finnes det nyere versjoner av klokken med både 8203 og 8204 verk hvis en skal tro både forskjellige troverdige forum samt Citizen egne sider. Det jeg vil spørre om, er om det er noen her som vet mer, om NY0040 har gått ut, eller kanskje som jeg mistenker har blitt produsert sporadisk de siste årene? Mye kan tyde på det da det har kommet klokker merket 8204 uten hacking og som min klokke merket på skiven som 8203 men på baklokket 8204, den har også hacking. Ser også at det på min klokke står St.Steel i stedendor det vanlige Stainless Steel, og ordet Diver på baklokket, noe det ikke gjør på tidligere. Kan det dreie seg om uekte klokker, eller er jeg litt paranoid her? Den er kjøpt fra en kjent klokkebutikk på nettet med Norsk side og norske priser med sete i Sverige tror jeg, altså ingen autorisert forhandler.
 

Vedlegg

  • BA51EBBB-AFFB-4885-9504-64CFA4D987A0.jpeg
    BA51EBBB-AFFB-4885-9504-64CFA4D987A0.jpeg
    117,6 KB · Visninger: 0
  • 7B9D1C40-EFFE-4868-A283-546B6B05BF19.jpeg
    7B9D1C40-EFFE-4868-A283-546B6B05BF19.jpeg
    121,6 KB · Visninger: 0
Den kan ikke være utgått siden den ligger ute på Citizen sine sider.

Jeg ville hørt på han karen som svarte deg på WUS, han har greie på Citizen. Se gjennom andre tråder på Citizen-underforumet så ser du at han har fordypet seg og holder seg oppdatert.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Ser ut som de produseres stadig vekk, ikke utgått. Selges kanskje ikke i alle markeder, og noen steder gikk den kanskje inn der nye modeller har erstattet. Kul klokke, bestilte akkurat en full lume variant, den er 2022 mod og blir sendt fra Italia i skrivende stund. Så bare å senke skuldrene ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: permagnar