forskjell i kvalitet å urverk???

Medlem
21. okt. 2013
Innlegg
123
Sted
sarpsborg
hei igjen folkens mye spørring men hehe ser på disse klokkene her


Seiko 5 Automatic Monster Diver Japan SRP311J1 SRP311J

Hamilton Khaki King Automatic H64455533 Men's Watch


Hamilton Khaki Field Automatic H70455733 Men's Watch

Hamilton Automatic Khaki Field H70455553 Mens Watch

Hamilton Khaki Officer Series H70615733 Mens Watch

er det mye forskjell på seikon å disse hamilton klokkene i kvalitet? holdbarhet? urverk? presisjon? å servicetid?

er det mye forskjell mellom alle de hamiltone? på verk å lignende?

vil ha en automatisk klokke med bra verk for klokka som tåler hverdags bruk å som kan tåle vann for eks vaske henda trenger ikke dykkes med har jeg funnet ut.

hvem av disse klokkene gir mest for penga å er best mulig kjøp mener dere? å hvem hadde dere selv valgt av disse? har igrunn maks budsjett på 2600kr :) men den officer klokka var bare alt for tøff men igrunn maks budsjett på 2600kr

redigerert litt hehe er det stor forskjell på verkene i disse klokkene å ifra

http://www.urverket.no/certina-ds-1-automatic-gra-lr-o39-mm-p-17357.html

for eks ?
 
Redigert:
Jeg hadde kjøpt den først Hamilton med dag/dato.
Det er en 2836-2 eta og de andre er 2824-2 eta urverk.
Samme urverk egentlig: Bare at den 2836-2 har "dag i tillegg.
Men den er utsolgt nå på netsiden: Jaja, det går fort!
Disse urverk er veldig solid og kjent til å holde på lang løp.
Trenger ikke mye service… Hver 3-5 år.
 
Jeg er stor fan av hamiltonklokkene du har funnet frem til, men hvis du ser etter alternativer ville jeg tittet på Seikos SARB-serie. Denne SARB033 er en fin klokke... :)

SARB033_LRG.jpg
 
Ok så alle disse klokkene unntat seikon har likt verk å alt? Hva er det som gjør den store pris forskjellen?

Fra "lav til høy" pris går det sånn: 2801-2(manuel opptrekking)
2824-2(en 2801-2 med automatisk opptrekking module)
2836-2(en 2824-2 med "day complication")

Hvorfor prisen reflektert ikke det? Vel tilbud her og ikke der… Bare det.
Les om hvilken urverk de klokke du velger har: Ikke komplisert…
Og ja, SARB033 er også veldig bra for pengene;)
 
Det blir nok omtrent hipp som happ.
Kjøp Seikoen hvis du liker den best, eller den du liker best av de andre som er innenfor budsjettet. Husk momsen på klokker du kjøper fra utlandet.
 
Ok vil ha best mulig klokke i forhold te prisen Er den sarben bedre en de hamiltone?

Den Seiko er mer japansk en den hamilton er sveitsisk. Men Hamilton er ingen dårlig valg.
Disse 6R15 fra Seiko er sterk urverk…Seiko har bra "finish også: Du burde bli fornøyd.
Spørs om hva du liker best etter min mening.
Men er det ikke bedre med en Japansk klokke på en "MrBushido" Aka "Mr The way of the warrior" ?;)
 
hei igjen folkens mye spørring men hehe ser på disse klokkene her


Seiko 5 Automatic Monster Diver Japan SRP311J1 SRP311J

Hamilton Khaki King Automatic H64455533 Men's Watch


Hamilton Khaki Field Automatic H70455733 Men's Watch

Hamilton Automatic Khaki Field H70455553 Mens Watch

Hamilton Khaki Officer Series H70615733 Mens Watch

er det mye forskjell på seikon å disse hamilton klokkene i kvalitet? holdbarhet? urverk? presisjon? å servicetid?

er det mye forskjell mellom alle de hamiltone? på verk å lignende?

vil ha en automatisk klokke med bra verk for klokka som tåler hverdags bruk å som kan tåle vann for eks vaske henda trenger ikke dykkes med har jeg funnet ut.

hvem av disse klokkene gir mest for penga å er best mulig kjøp mener dere? å hvem hadde dere selv valgt av disse? har igrunn maks budsjett på 2600kr :) men den officer klokka var bare alt for tøff men igrunn maks budsjett på 2600kr

redigerert litt hehe er det stor forskjell på verkene i disse klokkene å ifra

C006.407.36.081.00 Certina DS 1 Automatic Grå/Lær Ø39 mm Pris 4.075,-

for eks ?

Har ikke du bestemt deg for SRP311J i 5-6 andre tråder? Har du lyst på den, så kjøp den.
 
Det er sånn med klokker at når du tror at du fant den beste, meste uknuselig pris…Noen uker,mnd etterpå dykker opp en litt bedre pris… Sånn er det bare: Hvis du venter for den absolut drømme deal, kjøper du aldri noenting.
Best evig "bang for the buks"? Kom igjen… Du må vel gi deg Mr.B.;)
Kjøp det du har lyst for først og fremst: Alt handler om smak og penger.
Hamilton, Seiko SARB: Mye klokke for pengene og ideelt for din budsjett! Ferdig med det: Best deals around.
Ikke noe vits å grine fordi den er 200Kr billigere neste uke eller ikke noe vits å hoppe i lufta fordi den er 200Kr dyrere neste mnd: Prisene og tilbudene går opp og ned som kûken: Lev med det.