Forsikring av klokker med stadig stigende verdi

Medlem
22. jan. 2014
Innlegg
512
Sted
København
Hei godtfolk,

Vet det har blitt diskutert forsikring opp og ned tidligere, men lurte på om noen har en finurlig måte å sikre seg at forsikringssummen på klokken er up to date?

I familien har vi samlet 10 klokker hvorav noen av disse stiger i verdi i takt med at listeprisene også stiger. Hvordan kan man da sikre seg at forsikringen hele tiden er oppdatert med korrekte summer? Er jo ganske ekstremt å måtte lage nye verdivurderinger hvert eneste år?

Noen som har kjennskap til om forsikringsselskap lar deg forsikre klokken til nypris? Slik at jeg for hvert år betaler en forsikringssum på hva klokkens listepris er på. Vet at jeg på den måten betaler for mer enn hva mitt eksemplar er verdt, men tilsvarende, at jeg får tilbake hva det vil koste å erstatte klokken fra AD.

// Thomas
 
Var i kontakt med DNB angående dette. De krever ny verditakst for å øke forsikringssummen. De mente økning i nypris ikke svarte seg tilsvarende på brukte ur og at en nyprisbekreftelse ikke ville være godt nok for å øke forsikringssummen.
 
Du får gratis verdi taksering av klokker du selv har kjøpt nye hos den AD de er kjøpt hos.