Fant en interessant tråd om forholdet mellom håndledd og klokkestørrelse: http://forums.watchuseek.com/f2/my-mathematical-watch-sizing-guide-592616.html.
Hva synes dere?
Hva synes dere?
IMO: Antall mm rundt er én ting, men formen på håndleddet og da spesielt bredden på toppen har mye mer å si for hvordan klokken ligger på hånden.
Har man lange fingre og/eller litt store underarmer så kan klokker på 44 se ganske bra ut fra litt avstand selv med få cm rundt håndleddet, også.
Men lugsa må ikke stikke utenfor - det ser bare ikke bra ut.
Vis vedlegg 53125
IMO: Antall mm rundt er én ting, men formen på håndleddet og da spesielt bredden på toppen har mye mer å si for hvordan klokken ligger på hånden.
Har man lange fingre og/eller litt store underarmer så kan klokker på 44 se ganske bra ut fra litt avstand selv med få cm rundt håndleddet, også.
Men lugsa må ikke stikke utenfor - det ser bare ikke bra ut.
Vis vedlegg 53125
Hva synes dere?
Og andre veien - for eksempel Longines Legend Diver med sine over snittet lange horn.Unntaket er de runde f.eks. Seiko Turtle og Doxa.
Da er den like "lang" som en 45,5 Planet Ocean.Og andre veien - for eksempel Longines Legend Diver med sine over snittet lange horn.
Jeg kan visstnok ikke bære klokker mindre enn 42mm...![]()
Samme her. Hvilket tall får du hvis du tar bredde på håndledd og deler det på lug to lug på klokken?Jeg kan visstnok ikke bære klokker mindre enn 42mm...![]()
1,17=62/56Samme her. Hvilket tall får du hvis du tar bredde på håndledd og deler det på lug to lug på klokken?
56mm? Hva er det for et beist?
Bærer meget pent2mm større enn Sharkdiveren jeg hadde før, syntes den var stor @Preacher .