Her http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/den-store-budgettr%E5den-8240/ er en tråd om div budget klokker
Seiko 5 serien har jo utrolig mange modeller, noen veldig billige og andre dyrere. Kan jeg stole på at kvaliteten er akseptabel i forhold til pris på alle modellene?
Her er en annen tråd der en kar har overhalt sine Seiko5:

Det er flere her på sonen som har regulert Seiko'en si ved å smekke den hardt i bordplaten. (kødder ikke)

Aprpopo "for lik Rolex?":
... og spør du meg, er det en penere grønnfarge.
Neida, det er i og for seg sant nok. Men f.eks. andre visere kunne gjort en forskjell. Selv synes jeg f.eks. sverdvisere eller noe liknende, litt mer solid, ville vært penere på denne, og gjerne i en annen farge. Den grønne lumen gir viserne et svakt grønnskjær som kræsjer med skiven, og er ikke veldig pent i seg selv heller. Orange visere og orange kant rundt lumedotsene ville f.eks. både vært sprekt og penere. Slike småting hadde gjort en liten, men ikke uvesentlig, forskjell.Enig i det, den er nydelig!
Det er neimen ikke så lett å unngå at klokka ligner på Rolex hvis man vil ha coin edge bezel. Jeg var inne på tanken om å få tak i en bezelinsert i rustfritt stål i stedet for den gamle, men oppdaget at med den nye sekundviseren og akkurat den ene bezelinserten jeg fant, ville klokka mi ligne på en Yachtmaster II i stedet for en Sub. Og det var jo ikke hensikten. (Bezelinserten er litt for stor, også.)