Flere merker under "Merkeforum"?

Medlem
18. sep. 2009
Innlegg
3.635
Jeg lurer litt på om det er noen stemning for et par flere alternativer under merkeforum.
Kan det være slik at det vil skape enda mer entusiasme rundt deling av kunnskap bilder og erfaringer.
Merker jeg savner at har en egen side er Japanske (Seiko, Citizen og Orient). Evt en helt egen for Seiko, som har mange spennende og ukjente undergrupper av ur.
I tillegg synes jeg Breitling kanskje også må få en egen. Det er mange utrolig flotte Breitling ur her inne som kun blir vist og diskutert enten under Dagens eller Lumeshots.
Det er for galt, etter min mening.
Og hva med en egen side for vintage? Kanskje det kunne vært spennende. Her kunne vi vist frem alt som var mer enn en jomru gammelt!

Dette er bare noen tanker på sengekanten etter å ha inntatt litt piller & alkohol for å døyve en lei forkjølelse.:D

Edit: jeg ser jo at vi har vært flinke til å utvide diskusjonene på sidene som gjelder annet enn ur. Det er jo et lite tankekors...
 
Dette har vært diskutert tidligere, og jeg tror konsensus da var at det ikke var noe stort poeng å utvide før forumet ble større og fikk mye mer aktivitet. Det er en stund siden, og forumet har nok blitt noe større, men jeg vet ikke om jeg synes det er stort nok til å rettferdiggjøre noen splitt ennå. Det er ikke veldig stor aktivitet på dagens "spesialforum", særlig ikke på Panerai-forumet, hvor førstesiden har tråder som ikke er oppdatert siden august. Jeg synes hovedpoenget med å lage egne underforum er å flytte ut trafikk fra hovedforumet som truer med å drukne andre diskusjoner, og det tror jeg ærlig talt ikke er tilfellet i dag.

Skulle vi gjort noen splitt ut fra hovedforumet er jeg enig i at det er japanske ur (Seiko, Orient, Citizen á la WUS) og Breitling som er de beste kandidatene til å få egne kategorier.
 
Ser poenget ditt Frodo, men må nok si meg enig med Krille. Inntil videre venter jeg med en splitt, men dersom aktivitetsveksten fortsetter er det nok ikke lenge til det blir flere merkefora å fordype seg i :)

Japanske ur og Breitling er i så fall de neste merkene ut.
 
Sier meg enig med Krille at det ikke er noe stort behov for å spesialisere (ennå). Jeg synes faktisk det er litt unødvendig med eget forum for Rolex/Omega. Jeg vil vel tro at de fleste som frekventerer forumet ser på "nye innlegg" og ikke hopper rett inn på Omegaforumet.

Og så må jeg nevne at et av mine favorittforum, TZ-UK kun har ett generelt urforum. Det fungerer helt utmerket da jeg blir eksponert for mange klokker jeg aldri ville undersøkt på f.eks Watchuseek.
 
Støtter Frodo!:D

Synes Seiko og Orient burde få dele en. Siden det virker ut som om så mange har minst 1 seiko eller orient.
 
Støtter Frodo!:D

Synes Seiko og Orient burde få dele en. Siden det virker ut som om så mange har minst 1 seiko eller orient.

Putt gjerne Citizen inn i den gruppen også. Altså alle japanske produsenter samlet i ett underforum.
 
Jeg er også enig med Frode!

Vi har kategorier for spisesteder med hvit duk, så hvorfor ikke Japanske klokker og Breitling?

Volumet har økt mye i det siste, synes jeg, det er bra!

Samtidig er det helt flott og få plassert "postene" i riktig kategori slik at man kan prioritere.
 
Kult æss!
Sykt bra!

Jeg lover ihvertfall å bidra med mer eller mindre interessant og snevert klokketøys!;)