Firenze klokkespotting++

Panerai har en flott butikk på Piazza San Giovanni, rett ved Duomo. Det finnes også en del annet i området, særlig ned mot Arno.

Videre vil jeg anbefale å lese litt renessansehistorie før du går rundt i byen. Navn det er lurt å lese om er f.eks. Medici(familie med makt, økonomi, bankvesen etc.), Michelangelo(Galleria dell'Accademia kan være verdt et besøk), Machiavelli(filosofi, Il Principe(Fyrsten) kan være interessant lesning) og Brunelleschi(arkitekt, anbefaler å ta turen opp i kuppelen hans(Duomo)). Hvis skjønnlitteratur passer deg bedre, tar Inferno av Dan Brown for seg mye av denne historien i Firenze.

Hvis det er den første turen din til Firenze, vil jeg oppfordre til å besøke "turistfellene". Disse stedene har høye besøkstall for en grunn, nemlig at de er en viktig del av, relativt, moderne historie, men også for at(særlig arkitekturen) er storslått og enestående. Informasjon om disse finnes lett med Google.

God mat og drikke finnes overalt, men som ellers i verden gjelder det å unngå turistfellene. For en god kopp kaffe, en forfriskende cocktail eller lunsj, vil jeg trekke fram Ditta Artigianale i Via dello Sprone. Disse har to kafeer i Firenze, men jeg vil anbefale denne, som ligger i en rolig sidegate i Oltrarno, like ved Palazzo Pitti. Dette er et fint og moderne innslag til de eldre rammene rundt.

For shopping er jo gatene rundt Piazza della Repubblica nærmest selvsagt, og da særlig Via degli Strozzi. Her ligger det som kryper og går innen italiensk mote. Personlig liker jeg godt butikken til Giorgio Armani. Denne ligger i dette området, men i Via de' Tornabuoni.

Uansett, nyt Firenze:)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og aek
Panerai har en flott butikk på Piazza San Giovanni, rett ved Duomo. Det finnes også en del annet i området, særlig ned mot Arno.

Videre vil jeg anbefale å lese litt renessansehistorie før du går rundt i byen. Navn det er lurt å lese om er f.eks. Medici(familie med makt, økonomi, bankvesen etc.), Michelangelo(Galleria dell'Accademia kan være verdt et besøk), Machiavelli(filosofi, Il Principe(Fyrsten) kan være interessant lesning), Brunelleschi(arkitekt, anbefaler å ta turen opp i kuppelen hans(Duomo)). Hvis skjønnlitteratur passer deg bedre, tar Inferno av Dan Brown for seg mye av denne historien i Firenze.

Hvis det er den første turen din til Firenze, vil jeg oppfordre til å besøke "turistfellene". Disse stedene har høye besøkstall for en grunn, nemlig at de er en viktig del av, relativt, moderne historie, men også for at(særlig arkitekturen) er storslått og enestående. Informasjon om disse finnes lett med Google.

God mat og drikke finnes overalt, men som ellers i verden gjelder det å unngå turistfellene. For en god kopp kaffe, en forfriskende cocktail eller lunsj, vil jeg trekke fram Ditta Artigianale i Via dello Sprone. Disse har to kafeer i Firenze, men jeg vil anbefale denne, som ligger i en rolig sidegate i Oltrarno, like ved Palazzo Pitti. Dette er et fint og moderne innslag til de eldre rammen rundt.

For shopping er jo gatene rundt Piazza della Repubblica nærmest selvsagt, og da særlig Via degli Strozzi. Her ligger det som kryper og går innen italiensk mote. Personlig liker jeg godt butikken til Giorgio Armani. Denne ligger i dette området, men i Via de' Tornabuoni.

Uansett, nyt Firenze:)
Hør, hør. Bare pass deg så du ikke blir rammet av Firenzesyndromet ...