Finnes det en urmaker i salen til min vintage Seiko?

At importøren ikke får tak i deler betyr ikke at det ikke er mulig å få tak i deler. Bare at man må lete litt selv. Hvis du kan få en liste av urmakeren over hvilke deler du trenger - er jeg sikker på at de er mulig å få tak i - ett eller annet sted.

Ellers så kan det være verdt å lete etter "donorverk" hvis jakten på deler er resultatløs.

Legger ved et bilde av en av mine 6105 til inspirasjon:)

6105_birdy_2.jpg

• Liker
Reaksjoner: Guran
Jeg sliter tydeligvis med å finne en urmaker som vil fortelle meg eksakt hva som må byttes av deler.
Jeg trodde jeg skulle få en oversikt over hva som må byttes på sitt siste besøk hos urmaker, men nei.
Kanskje noen her inne som føler seg kallet til å gjøre et forsøk?

Hei!
Ser du har kjøpt en Pogue. Dersom du kjøpte den av BosseSvenson her inne er det jeg som kjøpte den av Spencer Klein i fjor.
Han bor i Colorado og jobber fulltid med restaurering av vintage Seiko.
Jeg vil anbefale deg å sende han en mail med bilder av klokke og urverk på kleinvintagewatchrepair AT gmail.com

Det koster ikke mange kronene å sende klokka til Colorado, og da vil den komme tilbake i tipp topp stand.

Spencer er en veldig hyggelig fyr, som jeg anbefaler på det sterkeste.
Du vil til og med få en egen YouTube-video der han går igjennom hva som bør gjøres.

Du kan se eksempler på det på kanalen hans her: https://www.youtube.com/user/spkslk

Lykke til :)