Finnes det en Quartz-ekvivalent til Seiko Alpinist e.l.?

Medlem
24. mai 2020
Innlegg
167
Sted
Jæren
De nye "baby-alpinistene" til Seiko er jo helt fantastisk flotte:
Seiko-SPB155J1-2338.jpg


... Men jeg kjenner på meg sjøl at en "beater" som jeg kan bruke på jobb, og så gå med rett til stranda for å bade, hadde vært best med kvartsurverk.
Finnes det noe kjekt der ute? Jeg bruker Alpinist som eksempel fordi den ser helt fantastisk ut, og har skrukrone.
Kort fattet:

Dressklokke, kvartsdrift, skrukrone og vannbestandighet som tåler daglig bading i både saltvann og ferskvann.

Hva, om noe, finnes?

e: Tenker ikke på dykkerur som dressklokke. Har en Seiko Solar Tuna allerede som oppfyller de røffere krav!
 
Redigert:
Ikke dressy, men ellers skulle den passe.
CITIZEN PROMASTER LAND PMD56-2951


PMD56-2951__05936.1605502840.jpg


Eller såklart GS eller en av Citizen Chronomaster-modellene med skrukrone som AQ4030.
the-citizen-eco-drive-aq4030-51e-japanese-traditional-paper-dial-made-in-japan-solar-quartz_1_...jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Grand Seiko SBGV245, som er foreslått, må vel være tilnærmet perfekt. Ellers er det Citizen, som også foreslått. Alternativene er mange, blant annet også denne, som kanskje minner litt mer om Alpinisten:

D9954C82-ED62-4F30-8CA4-AAE35C8E3DE7.jpeg
 
Dæven, takk for forslag. Tror vi kan si oss ferdige med en gang - SBGV245 Er helt perfekt. Helt fantastisk utseende også, har sett modellen på Finn før (det er til og med én lokalt!) og tenkt at det var den flotteste GS-modellen jeg har sett, men aldri lest meg opp på den, og antatt både automatikk og uoppnåelige priser.
Takk for tips. Da har jeg funnet noe å spare til! :D (y)
 
Redigert: