Finn.no betalingsgaranti

Medlem
30. mars 2015
Innlegg
354
Sted
Agder
Hei,
Har er potensiell kjøper som ønsker Finn sin betalingsgaranti, men denne løsningen heller for mye i kjøpers favør enn jeg ønsker.
Noen her som har erfaringer eller tips til for sikre meg selv som selger for svindel?
Tenker kanskje å spør om ID som en løsning, men vet ikke hvor mye dette hjelper i den store sammenheng..
 
Brukt det to ganger som selger - aldri mer..
Kjøper sitter med alle kortene - og kan attpå til ev.bruke varen en tid før den blir sendt i retur.
Betaling blir ikke kvittert ut, og du får tilbake en vare som tydelig er blitt brukt.
Det var det som skjedde meg..:mad:
 
Ja, det er dette jeg også har forstått.
Har ett lite håp om kanskje forskuddsbetaling kan være en løsning så lenge jeg klarer å overbevis ham om at jeg er en GG. Eller selvfølgelig at ett TS medlem stiller opp under forhandlingene med forskuddsbetaling :)
Blir vel kanskje forskuddsbetaling eller ingen handel her...
 
For min del så har finn betalingsgaranti funket bra de to gangene jeg har brukt det ved salg.

Forskuddsbetaling er jo ikke noe alle liker, du risikerer jo å sende masse penger en vei uten å få noe i retur......
 
Forskuddsbetaling er mye basert på tillit til fremmede(evt referanser) for kjøpers del, så å være skeptisk er bare sunn fornuft.
Betalingsgaranti er mye basert på tillit for selger sin del da som nevnt over av Kjors kan kjedelige hendelser forekomme.
Eller verre at en tom eske kommer tilbake til deg og pengene andre vei..
Ren satsing og tillit(naiv for noen) må til i slike tilfeller. og veldig uheldig om man møter på feil person og går på en real smell. Dette gjelder begge veier.

Forholder meg foreløpig skeptisk til betalingsgarantien inntil noen har klart å jevne ut oddsene.
Satser heller på null salg enn sjansen for å miste "alt"

Hvorfor må man bo på en ganske øde plass der F2F er rimelig umulig uten fly?? :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjors