Finans- og økonomitråden

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.123
Sted
Fredrikstad
Tenkte det kunne være interessant med en finans- og økonomitråd her på forumet. Vet en del her jobber i finansrelaterte yrker eller studerer områder knyttet til økonomi, så det blir spennende å se hvilke betrakninger som kommer frem her.

Verdensøkonomien har er jo mildt sagt inne i en vanskelig fase. Wall St. har nettopp tidenes verste børsdag bak seg. Kredittkrise, feilede CDOs, tradisjonsrike i-banker som går over ende en etter en, nedstemming av redningsoperasjoner..

Hvor skal dette ende?
 
Juice skrev:
Verdensøkonomien har er jo mildt sagt inne i en vanskelig fase. Wall St. har nettopp tidenes verste børsdag bak seg. Kredittkrise, feilede CDOs, tradisjonsrike i-banker som går over ende en etter en, nedstemming av redningsoperasjoner..

Hvor skal dette ende?

Kreditt krise ? :roll: Har mine kort enda jeg ! :mrgreen:
 
Ignorance is bliss :mrgreen:
Enn så lenge kan jeg overse problemet siden jeg ikke har lån oppetter haka, men med det sagt er det nok mange som har fått seg en smekk på fingra i det siste.
 
På den andre siden så har finanskrisen slått ut i lav kronekurs for øyeblikket så tiden da man kunne gange dollarprisene på timezone med 5 er over.

Men krone mot USD ser foreløpig ut som en overreaksjon spør dere meg (det er det for øverig ingen som bør gjøre)
 
Jeg benytter sjansen til å kjøpe litt her og der, men med horisont på 3-5 år vel og merke. Mange gode kjøp å gjøre nå, men du må tåle å vente. Ellers følger jeg stort sett mottoet-gjør det motsatte. Det funker greit men avhenger av at en har litt kapital som ikke må være tilgjengelig i morgen...

Hadde jeg hatt riktig mye penger hadde jeg vel kjøpt en del eiendom fremover....