"Familywagon"-erfaring - BMW 320i GT x-drive

Ja, det virker det jo som at de fleste er enige om at det trengs en 5er med fremtidig skiboks (jeg klarer meg foreløpig uten skiboks på A6en). Jeg synes imidlertid det høres skummelt ut med mindre bil til vanlig, er greit å få plass til to barnevogner uten å ta av hjul m.m. for hverdagssvippturer også, f.eks. om man skal på tur eller til besteforeldre eller barnehage i drittvær for den saks skyld.

Det morsomme er at denne problemstillingen nå dukket opp på privaten også, da en god kompis (forloveren min) akkurat byttet jobb, og fikk en beløpsgrense for firmabil som ikke tillater 5er, så han er også nå på tanken om at en 3er GT må kunne fungere som familiebil. Han skulle vel teste ut bilen med barnevogn i dag, så da får vi se!

Ja, det virker det jo som at de fleste er enige om at det trengs en 5er med fremtidig skiboks (jeg klarer meg foreløpig uten skiboks på A6en)......

Det morsomme er at denne problemstillingen nå dukket opp på privaten også, da en god kompis (forloveren min) akkurat byttet jobb, og fikk en beløpsgrense for firmabil som ikke tillater 5er, så han er også nå på tanken om at en 3er GT må kunne fungere som familiebil. Han skulle vel teste ut bilen med barnevogn i dag, så da får vi se!

Det er fint om du kan oppdatere i forhold til hvordan "GT + barnevogn"-prosjektet til forloveren din går.. Vi har ikke barnevogn ennå, så jeg synes det er litt drøyt å låne en bare for å dra den med til butikken for å prøve om den går inn :) Det som er fantastisk med tanke på GT er den enorme bakseteplassen som tillater bakoverlente barneseter bak fører så å si uavhengig av førerens høyde og sittestilling.

Vi har midlertidig landet på å teste ut 5 serie og A6. Ja audien har kommet som en racer på oppløpssiden. Ettersom du, @FMS , har A6, kan du si noe om det har fungert greit med bakoverlent barnesete i den dersom det har vært aktuelt mens du har hatt den?

Redigert av en moderator:
Det er fint om du kan oppdatere i forhold til hvordan "GT + barnevogn"-prosjektet til forloveren din går.. Vi har ikke barnevogn ennå, så jeg synes det er litt drøyt å låne en bare for å dra den med til butikken for å prøve om den går inn :) Det som er fantastisk med tanke på GT er den enorme bakseteplassen som tillater bakoverlente barneseter bak fører så å si uavhengig av førerens høyde og sittestilling.

Vi har midlertidig landet på å teste ut 5 serie og A6. Ja audien har kommet som en racer på oppløpssiden. Ettersom du, @FMS , har A6, kan du si noe om det har fungert greit med bakoverlent barnesete i den dersom det har vært aktuelt mens du har hatt den?

Skal gi en oppdatering på GT-testingen til kompisen min, ja.

Når det gjelder A6en og bakovervendt: Det har vært og er aktuelt, ja, og fungerer veldig fint. Er tilhenger av bakovervendt lengst mulig, og har faktisk kjøpt nytt sete nå i helgen siden det forrige ble litt lite og snart skal brukes av en annen - Maxicosi Two-way Pearl, der man kan sitte bakovervendt til 105cm (visstnok minst 4 år). Jeg er 186cm og har ingen problemer med å sitte behagelig foran det nye, større barnesetet.

Legg merke til noe forvirring rundt bakseteplass. E-klasse har mer plass i bredden enn 5-serie og A6 (5-serie har også 1cm mer enn A6), men når det gjelder avstand til forsetene har A6en hele 7cm mer enn E-klassen og 3,5cm mer enn 5-serien (2012-data fra VG).

Anbefaler å teste. Prøvde å få inn tre barneseter (med bruk av isofix på begge sider ytterst) i en E-klasse, manglet 20cm. Fikk det til i Volvo XC70. Kjøpte den.

Gjelder også barnevogner og baggasjerom. Mål og virkelighet henger ikke alltid sammen.

Enig med Genta her om at mål og virkelighet sjelden stemmer, men ser jo at det kan være litt vanskelig å ta med barnevogn og tre barneseter når man skal teste bil. :p

Ok, @Risti4life - her kommer oppdateringen på kompisen min sin prøvekjøring av GT med svipptur innom Babyshop: Han fikk fint plass til barnevognen (en ganske stor modell), men pga. den lave høyden i bagasjerommet var det ikke plass til en koffert i tillegg, kun en mellomstor bag. Han konkluderte med at han måtte bite i det sure eplet og finne en alternativ løsning, f.eks. en eldre modell av en større bil eller evt. et annet merke, for å få det innenfor beløpsgrensen. Høyden i bagasjerommet er nok litt viktigere enn man kanskje tror når det gjelder vogn og diverse man trenger med småunger.

Vel så viktig som bilvalget er barnevognvalget. Ikke like spennende, men riktig vognvalg muliggjør spennende bilvalg:)

Eksempelvis tar en TFK omtrent halve plassen av en Mountain buggy.

For ikke å snakke om størrelser på søskenvogn (når det behovet oppstår), kan da virkelig anbefale Babyjogger.

Jeg skal ikke lage innlegg som går mammabloggerne i næringen, så stopper nå, men slår et slag for viktigheten av vongvalg :p :cool: !!!

PS: Hadde en gang en Nissan Micra 1986mod med bakovervendt sete og vogn baki, så alt går ved rett utstyrsvalg.

PPS: ikke gå på akkord med sikkerheten:
[video=youtube;eSvCogiauiw]https://www.youtube.com/watch?v=eSvCogiauiw[/video]

Kan da virkelig anbefale Babyjogger.

Jeg sier det litt mer bastant, jeg. Dette er geniale vogner uansett om vi snakker sportstrille (City Mini/GT), barnevogn (City Elite) eller søskenvogn. Du slår dem sammen med enhåndsgrep - gotta love it :)

SÅNN, da sier vi [/mammablogg]

Mye og hente på valg av barnevogn ja. Skjønner meg ikke helt på de som velger bil etter barnevognas størrelse. Mye bedre og billigere å gjøre det motsatt. Noen bytter til og med bil pga dette, mens de egentlig bare kunne kjøpt en nettere vogn i stedet for det monsteret de sleper rundt på.

Sånn....

Da er avgjørelsen tatt og bilen kjøpt. Det ble en Audi A6 Avant :)

Måtte gi tapt på stor motor og quatro til fordel for 2 år gammel og godt utstyrt 2.0 på 163 hk.

Tror dette kan bli en bra family-wagon :)