Fakes

Medlem
28. juli 2015
Innlegg
542
Sted
Østfold
Jeg vurdere veldig en Seiko i "mellomsjiktet". Har av grunner jeg ikke helt forstår fått varme følelser for SDGM001. Det er egentlig en strek i regninga, da jeg i utgangspunktet har bestemt meg for å spare opp til en liten grail. Jeg har derfor ikke helt bestemt meg for om jeg skal kjøpe ny, eller forsøke å finne en rimeligere utgave på EBay. Det jeg lurer på da er: Kan jeg risikere å ende opp med en fake, eller lages ikke kopier av ur i denne prisklassen? Min kjennskap til dette begrenser seg vel egentlig til hva man har sett på diverse ferier, og da var det vel stort sett Rolex-kopier som florerte. Har handlet en del på bukta og ikke blitt lurt ennå, men da stort sett småtteri til under 20$. Takknemlig for svar og erfaringer:)
 
Hvis du kjøper fra en selger med mange gode tilbakemeldinger, tror jeg ikke det er stor sjanse for at du blir lurt. Eller så kan du kjøpe fra Seiya. Da kjøper du garantert ikke fake.

Todda
 
Trodde selv i mange år at det ikke ble laget fake av annet enn mer eksklusive merker. Sannheten er at markedet for feks fake skx007 osv, er stooort nedover i asia. Så det er absolutt mulig å ende opp med fake også i dette prissegmentet. Vil tro at det er på Ebay eventuelle fakes florerer mest (foruten dedikerte nettsider). Hadde selv søkt på watchrecon.com og sett hva jeg fant der. Er jo en søkemotor for en mengde kjøp/salg sider i diverse forum. Og som alltid, kjøp selgeren og ikke klokken. Får du ikke noen god-følelse når du gjør litt research, styr unna.
Forresten lekker klokke:) Lykke til!
 
Ja, seiya var ikke gale på pris i allefall. Hvordan er det med mva? Fikser shippingselskapet det, eller må jeg gjøre det selv? Har bestilt fra CW tidligere. De er jo freidige nok til å merke forsendelsen med "Measuring device, 30€", eller noe i den duren.
Det med å kjøpe selger og ikke klokken var jo forøvrig en fornuftig regel. Takk:)
 
Har du sett disse Casio klokkene som florerer blant hipsterne på Grünerløkka? :p

Gullfarget, og sølvfarget.. Dette er klokker som koster 500kr på Bjørklund, og venninnen min kom hjem fra Marokko i sommer med en replica.. Så ja, finnes kopier av billige Seiko klokker der ute også vil jeg tro