FAKE!! HATER DET!!!

Faken av min egen IWC 5001-07 var det lett å avsløre.

http://www.sinowatches.com/Portuguese-18.htm

Både sekund-skiven og power indikatoren er feil plassert samt at dato vinduet sitter for høyt på skiva. Sett fra baksiden så ligner ikke "movmentet" i det hele tatt. I tillegg så ser finishen ganske kjip ut på bildet (men det kan være bildet som ikke yter faken rettferdighet).

Panerai fakene er i mine øyne svært bra laget og jeg tror det er mange som kan risikere å gå fem på her. Det er nok svært skummelt å gjøre gunstige Panerai dealer med lysskye typer!
 
Fint at du skriver det du skriver, Erik !
Dessverre finnes det utallige websider med annonser for den slags dritt, - og enda verre, det finnes tydeligvis nok av kjøpere til den slags. :evil: Kjøpere som gjerne står fram i ulike fora og som mer enn gjerne "brilljerer" med sin "samling" av PAM !
Å tipse produsentene om den slags, er ofte bortkastet tid, tror jeg. De kjenner til de fleste fakeprodusenter og har sikkert en rekke saker gående i ulike domstoler....
Det er også helt riktig som du skriver at disse kopiene blir utrolige gode og detaljriktige,- tilogmed tilhørende dokumentasjon og esker kan være likt !
Derfor er det viktig å handle hos AD'er eller hos selgere som er kryss-sjekket og dobbelt-kontrollert.

Jeg tror den enkelte av oss kan bidra med mye ved bl.a. holdninger mot fake- / piratkopier o.l. Gjerne også overfor "grenseland-produkter" (hommage) o.l. La oss holde oss til det "real thing" eller la være !
Å gi disse produktene omtale i ulike fora, er også en måte å promotere dritten på ! Forbigå dem i stillhet, overse dem, - er mitt enkle råd.
Tenke på dette, neste gang du passerer en bod med et slikt skilt eller blir vist en fake av en eller annen "stolt" eier.
fake_watches.jpg

GOD SOMMER !
PS
Det er ikke uvanlig å legge ut bilder av genuine klokker for så å selge fake utgaven !
 
Re: Kopier er no dritt!!

også på annet enn klokker, min samboer har et lite firma som selger smykker.
Hun opplevde at noen kjøpte hennes produkter for siden å lage tro kopi for salg!!!
Henvendte seg tilogmed til noen av de samme butikker hun selger i og tilbø dem til "dumpa"priser.
Det tok henne et par uker å komme over dette!heldigvis har hun nå skjønt at det ikke kommer til ø ødelegge så mye for henne og har det nå bedre.

Selv om marginene for sterke merkevarer er mye større en for et enkeltmannsforetak må man respektere at det rett og slett var de som lagde det først og la dem høste resultatene av sitt arbeid.

"Copying is the nastiest form of flattery"

Best
J.cat