Førstegangskjøper - forslag til kjøp

Gå for Patek Philippe!! Tømmer garantert kontoen din, men nudler er billig. Og lavt næringsintak gir sixpack neste sommer. Øl kan du hente hjemme hos mor og far.

evt støtter jeg en klassisk Rolex type datejust2 eller sub/gmt

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Doffen50
Slår et slag for Rolex Explorer II, en herlig "beater" :)
Her er mn:
11350746_1632728986967619_1979345358_n.jpg

• Liker
Reaksjoner: Furch og Chronodiver
Sporty, klassisk og akkurat passe sær. Jeg er ihvertfall helt forelsket i min:
unnamed_zpskoaqvcmp.jpg

-enkelt (tidløst) design - Check
-ikke for stor, helst rundt 40mm - Check
-budsjett 25-50k - Bruktmarkedet, check
-helst lys(hvit) eller blå urskive - kommer også med hvit skive (se bilde under), check
-bør kunne brukes til flere anledninger hverdag/jobb og til en dress (så godt det lar seg gjøre) - check

Fordi du ser etter hvit skive:
818CB00329396972CD7BE449F0156995.jpg

• Liker
Reaksjoner: jonhan3
Mange gode forslag er allerede nevnt :)
Og av de forslagene vil jeg slå et slag for IWC ingy. Lenka går, etter min mening, alt fra rolex en høy gang, og designet er i samme gate som PP Nautilus og AP Royal Oak.

Det sur ut som at Bjerke nå har inne 3239 med hvit skive, i tillegg til en limitert utgave med blå skive, som ser veldig tøff ut. http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/produktkategori/klokker/iwc-klokker/ingenieur/
Nyprisen er dog litt over budsjett.

Mange gode forslag er allerede nevnt :)
Og av de forslagene vil jeg slå et slag for IWC ingy. Lenka går, etter min mening, alt fra rolex en høy gang, og designet er i samme gate som PP Nautilus og AP Royal Oak.

Det sur ut som at Bjerke nå har inne 3239 med hvit skive, i tillegg til en limitert utgave med blå skive, som ser veldig tøff ut. http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/produktkategori/klokker/iwc-klokker/ingenieur/
Nyprisen er dog litt over budsjett.

Jeg er enig med MrJensen i hans bedømming av IWC-lenken. 3239 har også Gerald Gentas signatur over hele uret, en (antagelig) uslåelig antimagnetisk heritage, og stikker seg ut på en attraktiv måte, i et hav av nesten like Rollier.

Urverket.no skal ha litt mindre for den, men der risikerer du å måtte vente noen uker.