Førstegangs Rolex - Noen med innspill på hvilken modell?

JoLu: Det stemmer nok det ja. Har både kjøpt Sea-dweller, solgt Sea-dweller og kjøpt Sea-dweller igjen. Klarte ikke være uten.

Til deg Fozzy: Har kjøpt uten moms, solgt uten moms og kjøpt UTEN moms. 3x. :)

I hht Merverdiavgiftslovens paragraf 3-19 er omsetning av varer til privat bruk, som ikke har gitt fradragsrett for inngående mva, unntatt mva plikt

Det er nok mere toll vår venn er interessert i ;)

I hht Merverdiavgiftslovens paragraf 3-19 er omsetning av varer til privat bruk, som ikke har gitt fradragsrett for inngående mva, unntatt mva plikt

Det er nok mere toll vår venn er interessert i ;)

Nei, det er ikke toll på klokker. Moms ved innførsel derimot... Og her har du fradragsrett for inngående i landet du handlet.

Enig mht forrige GMT-M II med svart bezel, den blir hverken fugl eller fisk. GMT skal være Coke eller Pepsi!
(Og så er det jo enkelt å kjøpe og skifte bezelinsert selv, så man får begge deler.)
Den nye GMTen med keramisk bezel har også mye for seg synes jeg.

Jeg vurderer stadig Sea-Dweller, men synes tidvis den blir litt for lik Submarineren. Og jeg har vel strengt tatt nok Oyster-kasser. Andre ganger tenker at det ikke gjør noe som helst ;)

Cyclopsen har mange motstandere, men jeg tilhører dem som synes litt av Rolex-sjelen ligger i denne lille kjipe plastbiten uttpå glasset :D Både Submariner og GMT er ikoniske sports-Rolexer!

Dette var vel sarkastisk ment? Jeg er i ferd med å kjøpe min første Rolex og vet ikke bedre, men håper Rolex ikke bruker plast i cyclopsen.

For meg er "cyclopsen" et must på et Rolex ur, klokken får litt mer liv og det er litt av Rolex signaturen synes jeg. Faktisk en av årsakene til at jeg ikke liker Daytona, den mangler dato og cyclops! Den er heldigvis ikke laget av plast eller glass, men av safir som glasset ellers. Den er limt/sveiset fast til glasset.

Regards :)
AW

For meg er "cyclopsen" et must på et Rolex ur, klokken får litt mer liv og det er litt av Rolex signaturen synes jeg. Faktisk en av årsakene til at jeg ikke liker Daytona, den mangler dato og cyclops! Den er heldigvis ikke laget av plast eller glass, men av safir som glasset ellers. Den er limt/sveiset fast til glasset.

Regards :)
AW

Takker og bukker Andy! Jeg trodde nok ikke det var plast, men når en dreven kar sier sånt så...
Foresten litt dårlig gjort å ikke svare på sine utalelser, når han får konkrete spørsmål.
Må bare takke igjen Andy.
Hilsen Fozzy.