"Første" Klokke - New York . Tips ?

BON

Medlem
21. feb. 2013
Innlegg
1
Hei klokke mennesker,

Jeg vurderer å ta et lite steg inn i klokke verden, er litt redd. Hvis jeg blir hekta , så kan dette bli dyrt :)

Drar til New York til helgen og vurderer å ta med meg en klokke hjem.

Budsjettet mitt er rundt 10.000,-

Har sett litt på Hamilton klokker , synes de har en del fine klokker.

Et par eks på klokker jeg liker:
Hamilton Watch · Auto Chrono

Hamilton Watch · Intra-Matic Auto

Noen som har noe erfaringer med Hamilton ?

Tar gjerne i mot andre forslag.

Er det noen som har tips til klokke butikker i NYC ?

Hvordan er det med pruting når man kjøper klokke, hvor stort avslag bør det være mulig(normalt) å få ??

På forhånd takk for alle tips og råd :)

Bernt.
 
Kan ikke hjelpe deg med NYC spørsmålene, men kjøpte meg nylig en Hamilton. Så kan gi deg noen første inntrykk :) Har en Khaki king automatic. Klokken virker forseggjort og ordentlig. Skinnreima er litt stiv, men regner med det går seg til. Min holder tiden innenfor en 15 sek per dag. Kan ikke finne noen "småfeil" på klokken noe sted. Må også nevne at da jeg kikket på klokken på nettet virket den fin, men var enda bedre i virkeligheten. Mange fine detaljer. Eneste lille minuset er at den blanke "ringen" ytterst er litt lett å få merker på. Noe som også er litt kult med Hamilton er all historien som ligger bak.
 
Hamilton har mange forhandlere i NYC. Også søndagsåpne. Med Times Square som utgangspunkt finner du raskt frem til noen.

Har ikke forsøkt å prute på klokker, men hos Macys, tror det ligger på W34st 7th ave, har de rabatt til alle som kan dokumentere at de ikke er fra NYC. Du sparer i alle fall den fordømte "momsen" som kommer på topp av alle priser.

De har også en overligger av Longines Legend Diver No-date liggende. Jeg holdt på å kjøpe den, men klarte å skygge unna. Mener den var priset til ca 2.000 dollar nto. Går du på rødt kan du plusse på 25% mva. Dette er selvsagt mye dyrere enn om du får tak i en brukt her hjemme.

Ellers finnes det mye brukt av alle slag i The Diamond District, men jødene holder sabbaten hellig - så ingen handel på lørdag.