Færderseilas 2012

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.051
Sted
Erewhon
Noen her som seiler denne i år? Seiler i lysklassen 1,25-1,27 selv. Håper det er mulighet for en liten uformell gtg i Horten?

Lykke til alle sammen!
 
Jeg stiller til start i klassen LYS u/spinnaker <1,13. Ifjor ble det 2.plass i tur så satser enda hardere i år :)
GTG er jeg med på. Blir vel Seiko 5'en som blir med på tur i år.
 
Hyggelig andreas. Selv seilte jeg lys 1,47 i fjor ser vi revnet to spinnakere, så håper på roligere omgivelser i år med genakker og code zero.
Du runder mao ikke færder? Mulig vi er inne forholdsvis likt da.
 
Seiler ganske stor båt du da eller? Jeg seiler en 31 fot Beason og skal vel snu ved Mefjord i år. Starter veldig seint så kan nok være vi er inne ganske likt ja. Får håpe på like bra vind som i fjor :)
 
Jeg er så grønn av misunnelse.

Har seilt den en del ganger med fatterns båt. Diverse Bavaria (40 og 42 fot).

Pleier å ha en gammel semiproff seiler med som reter inn mye av resten av mannskapets manglende rutine.

Nå begynner senior og komme såpass opp i årene og har dratt på seg en stygg skulderskade i fjor som fortsatt henger med. Blir derfor å stå på land å se etter dere med lengsel i øyet i år.

Pønsker på om man kanskje skulle parkert fattern på land all together fremover, og heller skaffe et eget mannskap og ta båten.

Kanskje noen seilinteresserte på tidssonen hadde vært interessert.
 
Oppdatering; vi er omsider kommet ut fra filtvedt og gjør seks knop. Treffer jeløya nå, våknet nettopp og vet ikke taktikk enda. Striregn, men alle har godt humør og er skjerpet.
Umulig å vite hvordan vi ligger Ann når man seiler en klasse med start sånn ca midt i feltet.
 
Kom oss omsider i mål her og. Båten er ikke akkurat laget for rask seiling i lett vær. Ble en dårlig plassering, men tett opp til vinner på tid for det. Er uansett fornøyd da det var en krevende seilas. Brukte en time til Fram museet og var ikke mye vind ved Drøbak heller.
 
Jeg har tidligere vært med på å bruke over 20 min på å krysse startstreken. Da begynte det å hope seg opp litt :)
 
Vi fikk 11. Plass i vår klasse etter utregnet handikapp.
Midt på treet altså, men vi er fornøyd. Høyt handikapp grunnet genakker og code zero. Dette passet ikke retningen vår dessverre, men slik er seiling!

Veldig morro
 
Med 23 ville hester under dørken dro vi i hvertfall masse båter tilbake til Oslo idag :) Hyggelig å treffes Entropy, kanskje vi får med oss fler klokkeentusiaster neste år :)
 
Gikk rett i dørken etter en våkenatt og ankerdram.. Fikk med meg konsert og fest til 2-3, men var for omtåket til å tenke på GTG.. Men hadde med Panerai'en seff:)

..neste gang..:)