Fåretalg/fårefett. Noen som kjenner slakter?

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.051
Sted
Erewhon
Et veldig merkelig spørsmål, jeg vet... MEN! Noen her inne som kjenner noen som driver med sau, eller vet om noen som slakter sau? Skulle helst hatt tak i noe fåretalg (fett på lever) eller vanlig fårefett før båten skal sjøsettes... allerede mandag! Bruker dette til å dytte inn i alle små sprekker da fårefett er vannløselig. Dette bremser da vannet mens båten trutner, og da slipper vi å ligge flere netter i båten å passe på at den ikke synker.

Alle tips og hjelp er satt umåtelig pris på. Om noen har noe eller vet om noe betaler jeg selvsagt for frakt over natten til Oslo etc.

(usannsynelig hvor mye hjelp man får her inne på andre ting, så dette er verdt et forsøk)

Ha en fin kveld!
 
Prøv Jacobs på Holtet, de har det sykeste inne til tider.
 
Takk Mathfjeld!

Har snakket med en av konkurrentene, fattern har vært på ballen hos disse. Problemet er at kebabnæringen er ivrige konkurrenter...Så vanskelig å oppdrive i oslo.Men jeg kan prøve i morgen selv. Er jo ofte avhengig av hvem man snakker med også.
 
Et par alternativer i kjøttbyen på Furuset Prof. Birkelands vei:

Fatland (slakteri)
Slåtto (kebabsjappegrossist)
Carl Evensen, har kanskje peiling hvis de to føste ikke har.
Køltzow, samme som Carl Evensen.

Eller Br. Michelsen i Sandvika, Hansens røkeri i Drammen, halalslaktesjappene på østkanten, eller bare google "næringsmiddelgrossist"?

På skolen der jeg gikk før brukte vi "gammeldags" grønnsåpe i fast guffeaktig form som vi klinte utover, funket som bare det. Dog usikker på hvor man for tak i slikt.
 
02945c66-ed5d-1b3e.jpg


Ordna seg gitt!

Takk for hjelp