Eternamatic 1000 2000 3000

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
867
Samler på Eterna klokker, første foto viser trekløveret 1000 2000 og 3000. Eternamatic 3000 kom i 1962 og var verdens tynneste automatiske klokke. Andre foto viser de fleste av mine Eterna klokker, tråler Ebay jevnlig og forsøker å holde prisen under 1000 kroner. Eterna har ikke den statusen f.eks Omega eller Longines har så det hender at man kan gjøre et godt kjøp dersom selger tar dårlige bilder og ikke kan beskrive klokka.

Zgom9kr.jpg



cylM7Qp.jpg
 
Samler på Eterna klokker, første foto viser trekløveret 1000 2000 og 3000. Eternamatic 3000 kom i 1962 og var verdens tynneste automatiske klokke. Andre foto viser de fleste av mine Eterna klokker, tråler Ebay jevnlig og forsøker å holde prisen under 1000 kroner. Eterna har ikke den statusen f.eks Omega eller Longines har så det hender at man kan gjøre et godt kjøp dersom selger tar dårlige bilder og ikke kan beskrive klokka.

Eterna var blant det beste man fikk på 50-60 tallet. Veldig bra automatiske urverk som dannet grunnlaget for dagens moderne urverk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser ut til å være et Eterna Quartz ur, tipper 80 tallet eller nyere. Har den noen gullstempler?

Stempelet på lenken sier .750 samme på baksiden av urskiven. Oldefaren min fikk den for en skytebas jobb som bestefaren min trodde var på 60 tallet, men dette kan jo være feil