Erfaringer med salg av klokker >100 k

Medlem
21. aug. 2018
Innlegg
134
Sted
Innlandet
Hei,

Er i tenkeboksen om 126710 blnr er one watch objektet mitt eller om det er 126610 ln som skal få den gleden.
2 spørsmål. Hva kan man forvente av 126710 blnr 23 modell nå for tiden? 160k eller noe?
Og ville man i så fall brukt TS som plattform med kjøpekontrakt og liknende ? :)
Sitter langt inne å selge en så dyr klokke uten at ting er ryddig og ordentlig.
 
En annen faktor er å verifisere at pengene har kommet på konto fra rett person. Det har vel vært tilfeller hvor innbetalingen kommer fra noen andre som har blitt svindlet (eller medskyldig) og pengene tilbakeføres i etterkant. Da er det kjedelig å stå igjen uten penger og uten klokke.

TS som plattform for kjøp og salg gir i etter min mening mye mindre hodepine enn for eksempel Finn.no, så det anbefales.
 
Anbefaller digital kontrakt som signers med BankID. Det finnes luringer i alle knirker og kroker, også på Tidssonen. Gjør litt due dilligence på hvem du snakker med, sjekk om telefonnummer osv samsvarer med BankID signatur og om pengene blir betalt fra samme person.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann
Takk for tips. Styrer unna Finn uansett på gjenstander med sånne verdier…
Har registrert flere saker med «penger på konto»…
Bare hodebry og usikkerhet.

Er sikkert verdt å møtes på midten hos en urmaker eller bank også for så vidt.
 
Er sikkert verdt å møtes på midten hos en urmaker eller bank også for så vidt.

-Det er ikke sikkert verken bank eller urmaker ønsker å bli involvert i en handel, iallefall ikke uten noen kompensasjon - men en mulighet er jo å høre med en advokat; de er vant til å ta imot penger og holde på dem til et eller annet kriterium er oppfylt.

Jeg aner ikke hva de vil ta betalt for noe slikt - men ville tro man kunne avtale overlevering hos advokaten etter at både ur og kjøpesum er deponert hos vedkommende jurist.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann
Hvorfor ikke selge klokken gjennom en av de seriøse brukthandlerne her hjemme eller i nabolandene våre?