Erfaring med utendørs massasjebad?

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
10.947
Vurderer utendørs massasjebad, men er usikker på hvor mye dette vil bli brukt egentlig. Noen med erfaringer her inne?

VMNE_RK9AQWCxdKykqP0rQdvmePAvb24iKRB1g82nORV08uBeAM22H85oMPWmUJ8MyjWjnWSTlUZJZJdGfYqd5cT7A_FQqqISG_W0yhoghWc6zqKhZYaAoxX3K-CcLLY2HmQiNzm
 
Personlig har jeg ikke sans for jacuzzi eller "konekoker" som det kalles sør for Stavanger. Kan se poenget på en usjenert hytte ved sjøen eller fjellet, men i et boligområde i byen blir det harry i mitt hode...
 
Det stod et i hagen til vårt forrige hus.
Jeg leste meg opp på hvor mye kjemikalier som skal til for å holde dette hygienisk og jeg fikk frysninger. I tillegg fikk vi en lekkasje første vinter som medførte oppvarming av store mengder vann med jevne mellomrom.

Kuttet strømmen når våren kom og solgte driten billig på finn.no.
Kjøper stod for kranbil etc og var helt klar over vår erfaring.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Prisklasse ca. 100K eller?
Det stod et i hagen til vårt forrige hus.
Jeg leste meg opp på hvor mye kjemikalier som skal til for å holde dette hygienisk og jeg fikk frysninger. I tillegg fikk vi en lekkasje første vinter som medførte oppvarming av store mengder vann med jevne mellomrom.

Kuttet strømmen når våren kom og solgte driten billig på finn.no.
Kjøper stod for kranbil etc og var helt klar over vår erfaring.
 
Har du et slikt på hytta, da @eidehelg? :)
Nei, solgte hytta for to år siden. Vi vurderte ikke jacuzzi der, og beliggenheten var heller ikke usjenert nok. Har aldri eid jacuzzi selv, kun prøvd på fjellhytte med litt promille. Det er for såvidt ok. Har dessverre ingen erfaring å dele, ser at det var det du spurte om og ikke min mening :D
 
Har massasjebad på hytta på fjellet. Blir brukt veldig mye - selvfølgelig mest av barna. Må si at jeg er veldig fornøyd og vi bruker det like mye hele året gjennom. Det er mye å velge mellom og sikkert lett å gå seg vill - spesielt med tanke på hva slags renseteknologi man skal velge. Jeg endte med å velge et bad med oson-rensing. Primært valgte jeg dette siden badet står på fjellet og det er begrenset med hvilke muligheter jeg da får med ettersyn og måling av vannkvalitet. Vedlikeholdet er begrenset til bytte av osonatoren hver 2-3 år. Bruker selvsagt rensemiddel før og etter bruk i tillegg + vannskift ca. 4-5 ganger i året. Siden badet står langt unna heimen, er det også veldig praktisk med app-styring som varsler om vedlikehold og gir mulighet til å skru opp varmen slik at det er klart til vi kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Bur du i fjellheimen eller langt ute i distriktet så ser det nok meir bruk . Leier eg hytte så skal det sitte langt inne å leige en uten, sjølv på vinteren. Dei av mine venner som har slikt har gått for trevarianten av stamp med vedfyring , og helst plassert ved sjøen . Dei er ganske flittig i bruk ser eg og er kanskje lettere å forsvare i pris en full massasje sak.