Er urverket.no en trygg side?

Jeg fikk faktisk et bedre pristilbud hos Lervik sammenlignet med urverket. Det var før evt pruting. Så anbefaler i allefall å forhøre seg med AD først.

Alle klokker som urverket.no selger kommer jo fra en eller annen AD. Og da tjener urverket.no penger, AD tjener noen kroner(eller går i beste fall i null) og de selger - normalt- billigere enn hos AD.

Hele grunnen til at gråmarkedet eksisterer er jo nettopp fordi ADene ikke vil/kan gi denne rabatten over disk.

På noen merker er produsent langt mer villig til å gi rabatt, eller en AD vil av en eller annen grunn "bli kvitt" en klokke, og således er det ingen garanti for at gråmarkedet alltid er billigst...

kjøpte nettop en tt sub, en god del billigere hos AD enn urverket.

Ser og at urverket har feile listepriser på enkelte modeller, som feks tt sub, som koster 80.100,- hos ad, og ikke 84.500,- som urverket skriver.

veiledende priser

Har ikke handlet av de, men reagerer på annonsen for Planet Ocean, med lenke (mod220950, 42mm). Oppgis at veiledende pris er 27200,- I Fredrikstad koster samme klokke 26500,- så her skryter de vel på seg at man sparer mer enn det man faktisk gjør! (Beløpet sto også i prislista fra SwatchGroup,så antar at reell veil pris er 26500,-)
http://www.urverket.no/omega-seamaster-planet-ocean-orange-bracelet-p-308.html
:confused:

Prisene hos Urverket er ikke nøyaktige og det har de aldri vært. Jeg tipper at disse er beregnet ut fra svenske veil. priser med en valutakurs de har valgt selv.

På en klokke jeg nettopp kjøpte skiller det nesten 10´andre veien på det de oppgir som veil pris, så jeg tror ikke de spekulerer i dette...

Prisene hos Urverket er ikke nøyaktige og det har de aldri vært. Jeg tipper at disse er beregnet ut fra svenske veil. priser med en valutakurs de har valgt selv.

På en klokke jeg nettopp kjøpte skiller det nesten 10´andre veien på det de oppgir som veil pris, så jeg tror ikke de spekulerer i dette...

Hmmmm, merkelig at de har Montoya offshore LE modellen i sine lister.... Denne skulle jo
for lengst være utsolgt og er så vidt jeg kan se ikke med i verken 2009/10 eller 2010/11
katalogen til AP:confused:

Hmmmm, merkelig at de har Montoya offshore LE modellen i sine lister.... Denne skulle jo
for lengst være utsolgt og er så vidt jeg kan se ikke med i verken 2009/10 eller 2010/11
katalogen til AP:confused:

Det er vel ingen andre en Hr. Audemars selv som klarer å holde oversikt over alle LE-utgavene av Offshore, så at ikke urverket.no har full kontroll forbauser meg ikke. :D

Dette er noe som alle gråmarkedshandlere som opererer som urverket (tilbyr klokker de ikke har på lager) "sliter med". Jeg vet om flere som har bestilt klokker for siden fått beskjed om at klokken dessverre ikke kan skaffes...

Det er helt sikkert forklaringen, jeg er også enig at det begynner og bli et par
LE Offshore modeller;) Men de slår tydeligvis an blandt samlere. Jeg ser nå at
de innfører scuba modellene som en permanet del av sortimentet sitt og det er jo
fint for de som har lyst til å ta med en AP på dykking. Og iogmed at urverket.no
fører 32 merker så det er sikkert lett og gå i surr:)