Er ur rimeligere i Japan?

Medlem
15. des. 2011
Innlegg
146
Sted
Asker
Hei,

søkte etter en Seamaster på chrono24.no, og det kom opp en rekke valg:
omega 21230412003001 Søk armbåndsur

Jeg legger selvsagt merke til at den fra Japan er en del rimeligere enn de andre, til tross for at den er oppgitt som helt ny.

Det står også at selger er "Trusted seller" - hva nå det betyr, så er det noen her som har erfaring med urkjøp fra Japan og vet om det kan forventes å være rimeligere der enn ellers?

Virker dette som "for godt til å være sant"?


Takk for innspill!
 
Se her du, det var litt forskjell i prisen. Jeg skal ikke uttale meg uten å vite, men det som selges på chrono24 skal i utgangspunktet være ganske trygt, men man må alltid ta forhåndsregler.
Denne prisen på den japanske virket nesten for godt til å være sann. De andre klokkene til 20.000kr koster det samme som hos AD, så de er det ikke noe vits å gå for.
 
Nei, tror nesten dette må være noe svindel. Ser de har flere som ligger langt under de andre i pris.
De er også bare "Trusted Seller" siden 2012, så det er ikke så lenge....
 
I tillegg kommer frakt og mva så da er det ikke mye å spare om det er noe i det hele tatt. Det er vel ingen overraskelse at ur er billigere i utlandet men det prisnivået vi har i Norge, hehe.

Men hvis de er ute på tur og handler hos respektable second-hand butikker tror jeg det er noe å hente.
 
Redigert:
Jeg kikket på en del klokker (Grand Seiko etc) da jeg var i Japan i november og fikk ikke inntrykk
av at prisnivået var lavt; heller det motsatte. Ingen konkrete eksempler her og nå. Forrige gang (2007)
var yenen på 5kr, nå er den på over 7kr, som gjør alt 40% dyrere.

Jeg så i hvert fall ingen bargains.