Er Rolex "the finale walk" i evulosjonens tese ang. en klokkesammlers endestasjon ???

Såså, du ender nok opp med Rolex til slutt.

Jeg tror Ursa Major har rett i mange tilfeller, iallefall for dem som forviller seg inn på TS:) Men! Ende opp med, betyr jo ikke endestasjon. For en som i utgangspunktet ønsket seg en Omega eller Breitling, og via for eksempel TS, slumper til å lese seg opp på Rolex, havner plutselig med å eie en Rolex. For en klokkeentusiast som meg selv er Rolex fascinerende. Men, ikke en endestasjon. Ser det også som utenkelig at jeg ikke skal eie en Rolex, omtrent til enhver tid.

Videre, for de seriøse og rike samlerne, som bl.a. Mogens refererer til, så er ikke Rolex like interessant som mye annet, men det vil forundre meg om ikke disse også har et (ofte lidenskapelig) forhold også til Rolex, men eier kanskje Rolex av litt andre grunner enn horologien.

Økonomi er veldig avgjørende for videre utvikling av samling.... eller, jeg har ikke en samling, men noen klokker jeg liker:) Jeg har lyst på en PP, men har ikke råd. Har lyst på en vintage sub, men vil ikke ofre PAM-en. Jeg har lyst på en dressklokke med kule komplikasjoner alla JLC eller IWC, men kan ikke prioritere noe så skjørt som en klokke nr 1. Jeg har lyst på Smurfen, så mye at jeg glatt ofrer alle klokkene mine, men selv det er ikke nok. Så jeg er vel ikke ved noen ende, men med familie og manglende gigantformue koser jeg meg med å ha endt opp med Rolex, selv om det ikke er en endelig ende:)