Er Rolex Sea-dweller like populær som Submariner?

• Hvilken konkret kilde benytter du for salgstall?
  • Hva forteller den kilden om salgstall for DateJust?

En av videoene til Paul Thorpe jeg så for lenge siden. Samt andre kjente watch dealers. Jeg har ikke noen offentlig statistikk på det. Når det kommer til samlere og folk som virkelig har peiling så er sikkert Sea Dweller og Deepsea mer populære. Men massene tror jeg først og fremst vil ha Submariner, GMT II Pepsi eller Stainless steel Daytona. Det blir spekulasjon når du spør sånn helt konkret. Godt kvalifisert spekulasjon fra folk som har drevet med salg av klokker i over 40 år (som bl.a. Paul Thorpe).

Datejust selger bra den. Like fin for kvinner som for herrer. 36 og 41 går nok i bøtter og spann. Meget mulig at det er bestselgeren til Rolex- Tror det er mer sannsynlig at det selges mer Datejuster enn Subs.

Jeg sa bare at Submarinern var den mest populære, altså den "massene" helst vil ha. Ikke at det var den som nødvendigvis solgte mest. Folk som ikke er entusiaster kan ikke navnene på alle klokkene til Rolex som meg og deg. Men spør man nesten hvem som helst som har den minste interesse for klokker om de vet hva en Submariner er så er svaret ja.