Er det bare drøm og fantasier - Finn og prisnivå i Norge

Ellers synes jeg trådstarter bør ta hensyn til svake hjerner neste gang han velger trådtittel. Min hjerne har nå kvernet på "La det swinge" siden jeg leste denne tråden i går kveld. :(

Goddammit. Det la jeg faktisk ikke merke til før du nevnte det...:evil:

Når det gjelder urene, og hvorledes de på alle måter beveger oss, synes jeg det bare er å
la det swinge til du mister all kontroll.....
;)

Mitt inntrykk:

Smykkeur, dress ur i gull etc.:
Ofte overpriset, og trolig grunnet manglende kunnskaper hos selger.

Rolex, Omega, Breitling etc.:
Som regel fair priset sett i sammenheng med det internasjonale bruktmarkedet (inkludert moms), men noe overprising forekommer.

Dyrere ur fra mindre "kjente" merker som JLC, Audemars etc.:
Som regel fair priset. Overprising mindre vanlig, og årsaken ligger trolig i at markedet i Norge er svært lite for denne typen ur.

Selv bruker jeg ofte Chrono24.com som et referansepunkt.

Jeg har fulgt mest med på Breitling, og jeg må si at det er en del meget optimistiske selgere.
Dette gjelder først og fremst eldre typer som ikke er så populære lenger.

Eldre Chronomater er ikke verdt en formue bare fordi det er litt bladgull på dem.

Jeg har fulgt mest med på Breitling, og jeg må si at det er en del meget optimistiske selgere.
Dette gjelder først og fremst eldre typer som ikke er så populære lenger.

Eldre Chronomater er ikke verdt en formue bare fordi det er litt bladgull på dem.

Her har du selvsagt helt rett.. Det er en del klokker som på mange måter faller litt mellom to stoler - ikke vintage - ikke dagsaktuelle - og her ser man en del optimistisk prising.