Endelig kunne jeg hente min nye godbit.

Medlem
30. april 2008
Innlegg
58
Etter at Jeg en fredag for to uker siden bråbetemte meg for at jeg ikke gadd og vente til september på Paneraien kunne jeg i dag gå og hente min nye "vannkoker" (av en eller annen grunn kalles klokker for kettle her borte i London)

En forholdsvis kul sak syntes nå jeg. En Van Cleef & Arpels Alarm GMT. Akkurat denne utgaven er det mindre enn 15 stk laget, kul boks også.

[attachment=2:2b96kh3a]DSC00134 (Medium).JPG[/attachment:2b96kh3a]

[attachment=1:2b96kh3a]DSC00143 (Medium).JPG[/attachment:2b96kh3a]

[attachment=0:2b96kh3a]DSC00144 (Medium).JPG[/attachment:2b96kh3a]
 
Gratulerer!
Ser ut til å være en meget stilig og spesiell klokke!

Forstod det slik at denne modellen er utstyrt med et JLC urverk, vet du hvilket?

Ta gjerne noen nærbilder dersom du har mulighet ;)
 
Ja det er en JLC som de har laget mekanismen, spesielt for Van cleef & Arpels. Hvilken mekanisme det er er jeg ikke sikker på men skal prøve og finne det ut. Tror kanskje at mekanismen er unik for VC&A. Alarmen er helt rå og unik for denne klokken og VC&A. Det er også den eneste klokken av denne modellen som er blitt alokert til UK.

Jeg kunne sef valgt den "noe" oppgraderte utgaven de også hadde i butikken, med Diamanter OVER ALT. men det ble litt for heftig.

Beklager et noe shaky bilde

[attachment=0:13ei8bri]DSC00002 (Medium).JPG[/attachment:13ei8bri]
 
Utrolig kule funksjoner.. Bra at det har et JLC-urverk! JLC er en av de få som lager 100% inhouse topp-urverk!
 
Ja og siden begge er store aktører i Richemont så er det lett og samarbeidet. Tar jeg ikke helt feil har også VC&A den tynneste Tourbillion i bransjen. De er jo ikke mest kjent for sine urverk og klokker. Men de har laget klokker nesten helt ifra starten i 1906. (1909) Her er det smykker i den aller ypperste klassen som gjelder. Og VC&A er også kjent for at produktene holder/stiger godt i verdi. og med filosofien og historien til firmaet så følte jeg at jeg kunne identifisere meg med navnet og da vi ble enige om pris så var egentlig løpe kjørt. Også er det jo litt gøy og ha noe som er veldig eksklusivt og sjeldent som man vet at ikke det florerer av. Panerai er så yesterday. 8) ;)
 
Gratulerer ! En stor og flott sak, med et anerkjent verk !

Som Snogge også skriver, er det hyggelig og få presentert merker som ikke er så veldig kjent her i landet.
Har vært på nettsiden og sett mange flotte "timepieces".....
Enjoy !
 
Det er vel ikke så mange som vet hva VC&A er og at de lager klokker. Men det er noe av det som gjorde at jeg besemte meg også, De har noen ganske spesielle klokker og de er for spesielt intr, men også noen for "hvermansen", bla denne. at det er 15 stk laget av denne modellen i svart er ganske tilfredsstillende også. så sansynigheten for at man finner en som går rundt med en slik fake er vel heller forsvinnnende liten. også er det litt spennende og se om det er en god eller dårlig innvistering, selv om den vil bli brukt som daily beater.

hva tror dere om verdien i et ur som dette, vil den holde seg?
 
Vil tro du ser på et verditap fremfor verdistigning.
Historisk sett er det en svært liten andel av ur som faktisk har opplevd en langsiktig verdistigning.
Dette handler ikke nødvendigvis om eksklusivitet alene (dvs. hvor mange eksemplarer som er produsert), men eksklusivitet under forutsetning av "riktig" produsent.

Rolex og Patek Philippe er i en særposisjon når det gjelder historisk verdistigning, men også utvalgte modeller fra andre produsenter har opplevd en grei verdistigning.
 
Gratulerer, den var kul.Veldig spennende design.

Håper du får mye glede av den!

(rart at de kaller klokke "kettle" BTW..lol)