Enda et spørsmål omkring en Omega på finn

Medlem
9. des. 2013
Innlegg
59
Sted
Hjem, hjem, langt mot noooord
Hei. Nytt medlem her.
Har lenge vært interessert i ur av forskjellig slag. Har gått mye i lommeur, rariteter og mer eksotiske greier enn de klassiske europeiske, og etterhvert japanske, arbåndsurene.

Men ingenting er statisk heldigvis. Så interressen for klassiske Omega armbåndsur har bare vokst seg større og større.
Kikker litt rundt og skjønner at det er mange feller å gå i. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg hvorfor dette uret tilsynelatende er tungsolgt?
Omega Automatic Seamaster de Ville - 1962 Mad Men stil - FINN
For et utrent øye er det noe med tilstanden ut i fra bildene som ikke stemmer med alder.
Er ikke så inne i terminologien dere bruker her inne, men kan dette være et ur som jeg tror dere kaller en Franken?

Aner ikke om jeg bryter noen slags uskrevne regler her nå, men jeg regner med å få klar beskjed om så er tilfelle.
 
Klokken er jo kjempeflott, men jeg syntes kanskje at den var litt dyr til å ha renovert skive (redial).
 
Just to set the record straight, as there seems to be a bit of presumption floating around on these pages, I use Paul Mason to service my watches for sale on Finn.no. Mason is a long-time Fellow of the British Horological Institute, and came in third in Europe in his Final horological exams. Since the early 70s, he worked for years at Cartier, New Bond Street, London, the premier jewellers, and is one of the world's leading experts on Omega, Longines, Rolex and Patek Philippe watches. He is also a leading authority on long-case clocks, small movements, and is a much sought-after expert of automata in the object d'art trade in London.