En tråd om klokkesamling, tanker, tips, planer og usikkerhet

3C0ABAAC-CC89-474C-9F67-DF1F15700E8F.jpeg
81564F3B-7A99-427B-B83E-253AC38A8F67.jpeg
Mye spennende lesing om tanker rundt samling. Slenger inn et bilde også (ja jeg vet det er en egen tråd med vis meg din samling, men synes det er ok med noen bilder)

Som jeg har skrevet har jeg fokusert primært på eldre klokker. Det utviklet seg rundt tanken om å ha en dykkerklokke, en med GMT og en litt «finere». Det kommer nok til å forbli grunnstammen en stund til. Utfordringen med kun å ha vintage for meg er at jeg nok er mer forsiktig med de og da får de ikke være med på feks bading, klatring, fjellturer eller annen aktivitet som kan medføre litt røffere behandling.

Så da har det «ballet» litt på seg. Optimalt skulle jeg solgt meg litt ned, men sliter med å la noen gå. Så da endte jeg med enda en, som egentlig fint kunne vært min eneste klokke.

Veien videre på kort sikt (som aldri blir som jeg planlegger): selge noen, og beholde en grunnstamme med 5513, 16713, 1803, en panerai og en daglig beater.

På lang sikt: tre klokker: 5513, en nyere helgull og en beater.

Nydelig samling, gode tanker og takk for at du setter planen min på ekstremprøve umiddelbart :p

• Liker
Reaksjoner: Run AC
Nydelig samling, gode tanker og takk for at du setter planen min på ekstremprøve umiddelbart :p

Jeg drømmer om det samme som deg, men problemet er at jeg blant annet mangler impulskontroll :)
Videre, til tross for at jeg nok ikke har eid klokkene mine så lenge at vi kan snakke om sentimental verdi, ikke får jeg meg ikke til å selge. Har lagd annonser, til og med publisert og fått tilbud, men når det kommer til skudd, får jeg kalde føtter.

Så tanken «selg alt, kjøp to» har slått meg og ligger å vaker, men tviler på at det skjer med det første (igjen med «det blir aldri som jeg planlegger» i bakhode.

• Liker
Reaksjoner: sydvester