En Rolex SD vs IWC Aquatimer review!

Takk for tipset!

Mye bra artikler å hente fra Watch Time sitt arkiv. Beundringsverdig at de legger ut tidligere artikler på nettet free of charge.
 
TIME > Du spør hva vi synes om denne : IWC Ingenieur er et stort, tykt, robust og et fremragende teknisk ur. Glasset har en coating som skal være særdeles bra. Med stållenken var det tung sak å ha på armen. Jeg kjøpte uret nytt for ca 1 år tilbake, men allerede etter en kort stund, virket klokken noe "kjedelig" og anonym. (Etter min smak !)
Ikke det at jeg foretrekker et flashy bling-bling ur, - men likevel.....
Som flere av mine urvenner, med kunnskap om innmaten, sier,- så er Ingen noe av det absolutt bedre. Jeg solgte den for kort tid tilbake, med et typisk IWC stort prisfall.

IWCaugust2007008.jpg

tattooiwc006.jpg

iwc3031.jpg
 
Ingenieur=>Teknologi!

NYDELIGE bilder Brio!

Jeg liker navnet :D (Kanskje siden it fits me..)

Det jeg liker med Ingenieur, er alt den teknologi i den!
Den koster nesten samme som en Sub date. Men når jeg sammenligner råfakta til begge, er Ingenieur overlegen:

+Anti-shock (Pellaton)
+Anti-magn. ~ Milgauss!
+Bedre finishing
+Pris (brukt ihvertfall)
+Mer stål pr. kr.... hahahaaa :D :D

+/- Genta design :roll:

-120m WR (Ja, jeg vet. Sub er dykkeur og Inge. er ikke det...)
-Ingen "bro" som hos cal.3135/3130...
-Sec. hand value falls like stone!
 
Du er nok mer enn jeg en ekte Ingenieur fantast ! 8)

Min erfaring er at Ing'en er mer et ur for "kjennere" enn den andre du nevner,- som svært mange har i en eller annen utgave.

Utfra det du skriver, er nok Ing'en helt tydelig et ur jeg kan anbefale deg !

Lykke til med valget ! ;)
 
Fallende bruktverdi gjelder jo alle IWC-modeller i Norge, i enda større grad enn i f.eks. USA. Det er rett og slett ikke stort nok marked. Men det gjelder jo til en viss grad overalt, og det skyldes først og fremst særstillingen til Rolex. Det er en spesiell egenskap ved Rolex (og noen andre merker og modeller) at bruktverdien holder seg god, og ikke en manglende egenskap ved andre ur :D

Men uten å sammenlikne epler og pærer, så er Ingenieuren fin den! Finished er jo upåklagelig, men såvidt jeg forstår er bezelen en skikkelig magnet for bruksmerker. Personlig liker jeg Suben mye bedre, men Ingen hadde absolutt tilstedeværelse på hånda. Da jeg drev å reseatchet Pilot Chonoen var jeg tidt og ofte innom Alf Lie i Oslo, prøvde gjerne en Inge samtidig ;) Men det ble altså en annen IWC på meg.
 
Jeg liker Sub bedre enn Ingenieur også... Design, stil, verdi etc er mye bedre hos Sub. :D
Men det er meget interessant å se at IWC kan ta "innersving" på Sub med alle deres kule egenskaper og teknologi i den. ;)