En nærmere titt på Aquastar Benthos 500

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.819
Sted
Oslo
I sommer fikk jeg foten for overnevnte klokke. Det er en vintage diver fra Aquastar, et selskap som produserte proffesjonelle dykker-ur og dybde-målere på 60-tallet. En lekker sak spør du meg, og kanskje ikke så kjent:

img5221cuumedium.jpg


Etter å ha gjort et lite stykke arbeid på nettet, fant jeg ut at jeg kunne samle dette i en artikkel på bloggen min. Her går jeg igjennom modellvariasjoner og hva man må tenke på skulle man ønske å kjøpe en av disse klokkene.

Ønsker selvsagt kommentarer og eventuelle korreksjoner fra alle kyndige sonere på denne. :)

God lesning!

EDIT: Jeg har ikke kjøpt denne ennå, kun gjort research...
 
Redigert:
Benthos er en skikkelig dykker-klassiker! Ypperlig lesning, takk :cool:
 
Dette var en flott artikkel om et ur jeg gjerne kunne tenkt meg. Liker den faktisk bedre enn Benthos 1000m, som kanskje blir i overkant klumpete.
Urverket er derimot ikke helt standard. Deler til chronografen er visst ikke så lett å få tak i:

Aquastar Benthos
 
Jeg er ikke egentlig noen stor fan av dykkere, men fy søren @SpaceCowboy, når du gjør research, så gjør du det skikkelig. Takk for fin lesning!
 
Redigert av en moderator:
Dette var en flott artikkel om et ur jeg gjerne kunne tenkt meg. Liker den faktisk bedre enn Benthos 1000m, som kanskje blir i overkant klumpete.
Urverket er derimot ikke helt standard. Deler til chronografen er visst ikke så lett å få tak i:

Aquastar Benthos

Takk! Enig i at 500 er mye bedre enn 1000...

Var kanskje litt upresis i artikkelen rundt kronografen. Som jeg sa i artikkelen er det som regel krono-delen det er problemer med, så derfor service før kjøp og få bekreftet at dette virker (da man ofte må få laget deler). Tanken min bak dette var akkurat det jeg leste i tråden på TZ-UK du refererte til (pluss en bra artikkel på watchspot.co.uk).

Utover det skal dele-situasjonen være grei slik jeg har forstått det.