En gledens dag

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Hei alle sonere :)

En stor dag dette her. Med eget urmaker(sub)forum. Håper at dette kan bidra til at denne selvfølgelige delen av vår hobby - pasjon tar av. Jeg skal i hvert fall gjøre mitt beste for at det skal bli bra.

Entropy og jeg jobber stadig med plan om å få til et grunnkurs i urmakeri. Det kan nok synes som om det blir i Osloområdet - denne gang. Tidspunkt må vi komme tilbake til, men ting tar tid. Derfor er det naturlig å tenke seg juni.

Er godt i gang med sondering etter egnede - og ikke altfor dyre verk. Dette har vært en utfordring, men det er mulig det løser seg nå.

Ellers er det bare å poste. Til dere blant oss som faktisk er urmakere - håper virkelig at dere kan bidra med deres kunnskap her inne. Det finnes masse bra på nettet. Desverre er det slik at mye DIY (do it yourself) er å finne på fora som omhandler fakes og piratkopier. Hva folk gjør på privaten har jeg ingenting med, men jeg oppfordrer dere til ikke å linke til slike steder her. Tidssonens linje er temmelig klar her, og jeg opplever at det jeg skriver her er i tråd med det.

Have fun :)
 
Et push i riktig retning for forumet!
Virker som det er kompetente karer som har blitt satt til jobben å passe på her også, så dette blir bra.

Da det kommer til urmakerkurs gleder jeg meg noe helt vanvittig, og bare "må" være med.
Etter å ha tatt fra hverandre Seiko`s 7s36 verk flere ganger har jeg blitt bitt av basillen!;)

Får se om jeg legger ut en "time-laps" en gang.

Kudos til @Greg og @Entropy for å få igang noe sånt. Konge initiativ!
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med moderator status @Greg Håper det blir mange poster med spennende temaer.. Jeg håper også at folk ikke er redde for å legge ut prosjekter som de skrur på hjemme her inne. :)
 
Redigert av en moderator:
Kult!

Du er en driftig fyr! Jeg skal bidra når jeg kan, og når jeg føler jeg har noe ander kan ha nytte av å se/lese...
 
Veldig kult med eget subforum for urmakeri, selv om jeg ikke har så mye å bidra med av kunnskap så kommer jeg til å lese masse her inne! Det er alltid kjekt å se bilder og lese om hvordan disse vidunderne vi har på armen virker.

Og gratulerer med moderatorstatus @Greg, dette blir bra! :)
 
Redigert av en moderator: