Eldre skx mod

Medlem
4. feb. 2019
Innlegg
178
Sted
Bergen
Kjedet meg i helgen, tok en eldre skx å byttet ut noen deler :unsure:
Sub insert, sub bezel, snowflake visere, sølv chapter ring og domed safir glass med grønn ar coating...
0A713BCA-5B49-4396-B353-C7472B921ADB.jpeg

76223898-DECF-4C58-9967-5B4F8379E1DB.jpeg
 
Stilig!

Det ser veldig gøy ut denne Seiko modifiseringa, er delene vanskelige å få tak i og hvor mye koster det?

Deler kjøper jeg hovedsaklig fra dlwwatches (meget høy kvalitet og som regel også det mest kostbare har jeg funnet ut), namokimods og watchandstyle. Jeg vet det er mange andre steder som selger deler til modifisering men jeg syntes nettsidene her er mest oversiktlig. Pris varier selvsagt for du trenger ikke bytte alle deler.
Når det gjelder selve jobben da, man trenger jo riktig verktøy til de respektive delene. Så om du ønsker å ha deg én slik kan du like gjerne kjøpe en på bestilling, men om du ønsker å lage en del så kliner du til med det som trengs.
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Hei takk for svar.

Delene så ut til å være god kvalitet og det var et veldig mangfold av skiver osv.
Engang en får tid kanskje.....

Bare å spørre ut, kan sende deg en liste over hva jeg bruker og hvor jeg har kjøpt det om du ønsker å sette igang.
Sjekk ut youtube, her ligger det tusenvis av videoer over fremgangsmåte.
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Flott jobb, @rabbadamtimtim ! La inn et spm i seiko-tråden, kanskje du kan ta en titt på det?

 
  • Liker
Reaksjoner: rabbadamtimtim
Flott jobb, @rabbadamtimtim ! La inn et spm i seiko-tråden, kanskje du kan ta en titt på det?


Beklager, så ikke denne før nå. Har skrevet innlegg og du er velkommen til videre samtale på PM :cool: (y)
 
Veldig smakfullt utført @rabbadamtimtim . Modding av Seiko er gøy! Det er en del verktøy man behøver, men det trenger ikke koste så mye. På ebay finner du det meste for en billig penge levert med fri frakt fra HK eller Kina. Kvaliteten er helt grei. Skal skaffe meg Bergeon hvis jeg skulle finne på å gå "pro" ;)
 

Vedlegg

  • IMG_2568.jpeg
    IMG_2568.jpeg
    213,4 KB · Visninger: 0
  • IMG_2569.jpeg
    IMG_2569.jpeg
    190,8 KB · Visninger: 0
Veldig smakfullt utført @rabbadamtimtim . Modding av Seiko er gøy! Det er en del verktøy man behøver, men det trenger ikke koste så mye. På ebay finner du det meste for en billig penge levert med fri frakt fra HK eller Kina. Kvaliteten er helt grei. Skal skaffe meg Bergeon hvis jeg skulle finne på å gå "pro" ;)

ja jeg startet selv med noe lignende, har dennsiste tiden oppgradert litt her og der. En god del Bergeon utstyr nå som rommer plassen, en skikkelig glasspresse er ikke å forakte. Den blå pressen du har der tok kvelden etter 3 glass, ikke følte jeg den la glasset skikkelig på plass heller.
vil ikke kalle meg «pro» da, men jeg vet litt hva jeg gjør på... Instagram - rabbatim;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver