El Primero Stratos Flyback 10th og Tribute To Felix Baumgartner

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Sted
Oslo
EEhm.. OK?. Ja-Nei?.. Javvvel du?!?..

Feirer min første n00b post og lurer på forskjell på to av Zenith klokker, tribute to felix og stratos flyback 10th?
Det eneste jeg omtrend vet er prisen, ca ned 10k forskjell for tribute to felix baumgartner fra norsk forhandler...
Kan noen forklare meg evt på mitt nivå hva, forskjell, hvordan og hvorfor det er er sånn at det er slik..

Er nemmelig svært interessert i en ny klokke snarest og en av disse kan bli tingen! ;) :cool:

Mange takk :confused:

Redigert:
Forskjellen mellom en Striking 10th, og en "vanlig" El Primero er at på 10th, så går den røde viseren hele veien rundt skiven på 10 sek. Dette gjør det mulig å få en stoppeklokkefunksjon som kan måle tidels sekund. På en en vanlig El Primero bruker den røde viseren 60 sekunder.

Ut over dette er klokkene ganske identiske.

Takker herrer,

Kan jeg ha tatt feil her, stratos flyback 10th og tribute to felix baumgartner er en og samme model?
Lurer nå på om jeg innbilte meg at det var to forskjellige klokker? :confused:

"Tribute to Felix Baumgartner" var en 2013 utgave av Stratos Flyback 10th chronograph. Stratos Flyback 10th chrono finnes i flere varianter.

Etter som jeg har skjønt, så har Tribute klokken et lokk av stål bak på kassen med bilde av Felix Baumgartner, mens den vanlige utgaven har safirglass. Tributeklokken finnes i Rainbow dial, mens den vanlige har flere skive/farge variasjoner.

Redigert:
Takk @Ralph

Da er jeg på utkikk etter en slik klokke :eek:

Tips, frie tanker, evt prisoversikt, tas godt imot..

Redigert av en moderator: