Ekte eller falsk Rolex Oyster Perpetual Date?

Ekte eller falsk

  • Ekte

    Stemmer: 3 33,3%
  • Falsk

    Stemmer: 6 66,7%

  • Antall stemmer
    9
Medlem
8. nov. 2015
Innlegg
6
Sted
Bergen
Spørsmålet er vel enkelt, er denne ekte eller falsk?
Tusen takk for svar:)

9rro6u.png


2zsznd5.png
 
Av min amatörmessige mening er de ekte, men kan vara tvärtom ;)

Datumbubblan ser dock jävligt stor ut på första bilden :D
 
Er ingen ekspert, knapt nok en amatør ;) Ser dette som en konkuranse og prøver jeg meg likevell: fake. :)
Rolex krona ligger opp på minuttmarkeringene. Etter noen (kjappe) Googlesøk finner jeg ikke det på noen bilder.
Hvis du er ute etter ekspertvurdering bør du vente på andre svar.

Edit: Da fant jeg et slikt bilde og så var det som jeg først tenkte: jeg har ikke peiling... :p:D
 
Redigert:
Takk for svar:) Jeg ser at mange av Oyster perpetualene ikke går opp på minuttmsrkeringene. Men fant også noen som gjorde det... Så jeg vet ikke jeg.
 
Nok en glad amatør, ser ut som en 1603. Litt usikker på minutt-markeringene. Heller mot at "kassen" er ekte. Så spørs det hva innmaten er ? Som klisjen sier, "by the seller", er det troverdig selger eller er du usikker på selger og "historien" ?
 
Syntes selgeren virker troverdig. Han forteller han har arvet den av sin far for noen år siden og at han kun har brukt den på ferie og i besøk.
 
Er det denne som ligger på Finn? Den er jo mistenkelig billig, i så fall. Nesten så jeg lurer på om vi hadde vært mindre skeptiske hvis den var priset til det dobbelte...
 
Her er min Rolex date, ekte sådan, fra -97:




Jeg tørr ikke si noe om klokken er fake eller ikke, men boksen har neppe Rolex produsert.
 
Var en på watchuseek forumet som virket veldig sikker på at den var falsk på grunn av at endlinksene ikke passer helt. Så tror nok ikke det blir noe kjøp på grunn av flertall som mener den er falsk :(
 
Endelinksa på denne er noe skikkelig herk og vil ikke passe etter bruk/slitasje.

Jeg kan ikke utifra disse bildene si at den er fake.

Sjekk hos AD. Der får du svar:)