Dorset Skin Diver

Medlem
28. jan. 2012
Innlegg
77
Sted
Nordfjordeid
Har kika litt på ebay siste tida, og kom over denne:
http://www.ebay.com/itm/110819102609?_trksid=p5197.c0.m619 "VERY RARE VINTAGE 60's DORSET SKIN DIVER NOT TO BE MISSED"

Synest denne var kul, men veit ingenting om merket og har ikkje funne stort på nett heller - så eg spør her, som eg har inntrykk av at innehar mykje kunnskapsrike folk ;)

Klokka var kul, så gira er eg uansett - Men kva kan ho vere verdt?

5C7D2E1F30C54F6399DA1A6C4DA2F150.jpg
 
Tipper den er verdt det markedet er villig til å betale for den. Og jeg er omtrent like nysgjerrig som deg på hva det blir. :p
Som du sier selv: Den ser kul ut, men merket er totalt ukjent.


Tror faktisk auksjonen er diskutert et annet sted på forumet også. :)
 
auksjonen blir avslutta på min bursdag, så kanskje det blir gåve til meg sjølv om prisen ikkje har skutt i været :)
 
Fant denne infoen og pris på det jeg tror en en noenlunde tilsvarende i annonsen fra 2010:

Dorset was Montgomery Ward's in house watch name for decades. This model has a Seiko 17 Jewel movement (like their Seiko 66) sold under their old Universal Time company name as a 29C movement. Watch keeps good time, no warranty on Water Resistance, dates changes as it should, lume is weak but no decay on hands or markers. Nice patina, runs well (within 15 s over 24hours), has a good reserve (32 hours or so), friction bezel, lume still lights up for a while, and its just the right size 38mm. Strap and push-button SS butterfly deployant are new. Asking $75 shipped in the US (PP fees included).

Read more: http://watchtalkworld.proboards.com/index.cgi?board=sales1&action=display&thread=18233#ixzz1ltlV2bvO

Lukka te :)
 
Takkar for info :)

tenkjer eg strekk meg til 1000 spenn på den eg, går det over så er det over :p

Hei, husk bare at du må regne inn kostnad på rens/service for daglig bruk. Alltid vanskelig å spotte tilstand over nettet. Hvis da ikke selger kan opplyse om den har fått service. Regn med ca. 1500 for en evt. rens, klokken ser jo fin ut da :)
 
Litt skeptisk til selgere som operere med private listing på budgivere, ofte ser man at objektet dukker opp igjen for salg..
 
Jeg la merke til at han hadde mange gamle Seiko som så bra ut med fine bilder og nye reimer, men med defekte urverk.
En Indisk HMT military var også der, så bra ut men til stiv pris i forhold til hva de ellers går for.