Dornblueth&Sohn har fått en blogg!verdt å sjekke ut:

Medlem
24. april 2008
Innlegg
515
Sted
Trondheim
Dornblueth&Sohn er en uavhegig tysk klokkeprodusent.

De får stadig økende anerkjennelse internasjonalt og mye positiv oppmerksomhet.
Så at en amerikaner akkurat har laget en dornblueth blog,sjekk den ut når du har tid!:
http://web.mac.com/glickman/Watches/Dor ... epage.html
her er Dornblueth&Sohn s hjemmeside, absolutt verdt et besøk!:
http://www.dornblueth.com/

God søndag.
J.Cat
IMG_6368.jpg
 
Takk for info. :eek: Interessert! Urverkene deres er mye basert på det tyske Glasshütte, noe som betyr: Tysk superb Qualität!
 
Takk for interessant lenke. Dornblueth er en av mine drømmeklokker og foreløpig blir det med drømmen, men en dag ...

Rune
 
Hei,

Hyggelig at dere syns det var interessante linker:)
Blogmakeren var veldig entusiastisk og sendte meg link.
For meg og mange andre er dette ikke billige klokker. men i forhold til hva du får er det ikke veldig dyrt.,
jeg vet ikke hva prisnivået er på i år, ta gjerne kontakt med dem å bestill katalog .Det er hyggelige folk og katalogen er fin :)
 
Oppfordrer alle som er interesserte til å sende dem en mail/prislisteforespørsel.

Absolutt ikke dyre klokker i forhold til det du får.
De enkleste modellene starter på 2.300 euro.

Hadde det ikke vært for et relativt heftig tilleggsforskudd på skatten,
hadde jeg hatt en i bestilling allerede.

Nå befinner den seg øverst på ønskelisten min i stedet.


[attachment=0:3f3lglku]Stillleben.jpg[/attachment:3f3lglku]


...beklager det brede bildet. :oops:
 
Fikk en prisliste fra dem igår;)

De er utrolig elegante og fine klokker, spes. kasse- og urverk-finish på nesten samme klasse som Glashütte til litt mindre penger... Bra at de har stålmodeller på disse klassiske urene... Lange har ingen stål, og det blir en startpris langt over 100 store lapper. OK, Lange er superb kvalitet også da. :)
 
time skrev:
Fikk en prisliste fra dem igår;)

De er utrolig elegante og fine klokker, spes. kasse- og urverk-finish på nesten samme klasse som Glashütte til litt mindre penger... Bra at de har stålmodeller på disse klassiske urene... Lange har ingen stål, og det blir en startpris langt over 100 store lapper. OK, Lange er superb kvalitet også da. :)

Jeg skriver under på time's utsagn. Selv om det ikke er snakk om billige ur får man faktisk en god del igjen for pengene.
A.Lange & Söhne lager bare i edelt metall og man betaler også litt for et prestige merke.
Da er det godt å ha andre muligheter, Dornblüth uret mitt, 99.3 blir brukt mye og blir aldri lei av det! :D
 
CAT, si si jeg er litt forelskret i den Dornblüth 99.2 med "rised numbers" da jeg så den :D

Dornblüth har mye sjel - leste at de er så og si 100% handlagd, og greier å lage kun 5-10stk pr. mnd.!
Enhver er da unik og eksklusiv. Sikkert ikke 99.99% perfect i alt som de andre masse-prod. merkene (by machines)... men for et godt stykke håndverk.

Tror mange "alternative" klokkemerker får en liten opptur i disse tider.. Folk vil nok fremdeles ha fine klokker, men til en litt "rimeligere" pris.

J.CAT, hva med noen bilder på galleri-mappa???? :)

(D.D & Sohn 99.0 koster ca. 20 000,-)
http://www.chronomania.net/contenus/MAJ ... nbluth.htm
 
time skrev:
CAT, si si jeg er litt forelskret i den Dornblüth 99.2 med "rised numbers" da jeg så den :D

Dornblüth har mye sjel - leste at de er så og si 100% handlagd, og greier å lage kun 5-10stk pr. mnd.!
Enhver er da unik og eksklusiv. Sikkert ikke 99.99% perfect i alt som de andre masse-prod. merkene (by machines)... men for et godt stykke håndverk.

Tror mange "alternative" klokkemerker får en liten opptur i disse tider.. Folk vil nok fremdeles ha fine klokker, men til en litt "rimeligere" pris.

J.CAT, hva med noen bilder på galleri-mappa???? :)

(D.D & Sohn 99.0 koster ca. 20 000,-)
http://www.chronomania.net/contenus/MAJ ... nbluth.htm

Takk for forespørsel TIME :)

Har nå kommet meg etter uhell på glattisen så skal prøve å poste noen "pics" i løpet av helga:)
Det mnå nevnes at jeg bruker Dornblüethen ca .35%av tia og har da et par andre ok ur å velge i mellom. Men det er noe med følelsen av uret og den akkurat passe store kassa på 42mm x 12 mm. Har den på meg i dag , i forigårs og dsagen før der . ehh. :oops: mye i bruk ja.

290808007.jpg

Fine blå visere syns jeg. Fargen kommer til når viserne utsettes for svært sterk oppvarming.
BrabildeavDD99.3.jpg

opphøyde svarte tall:
IMG_2474-1.jpg

Noen ganger er ikke medaljens bakside :D noen egentlig bakside :p
brabildeavdornback.jpg

Ønsker en flott helg til alle klokkevenner!!! :D


leanne101.gif
 
"uhell på glattisen..."

Ufff.... Håper det går bra.

Fine bilder :!: ;)